APOLLO 13 Simulation Game [APOLLO]

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,7 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,7 (uit 29 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
6 jul. 2020
Nieuwegein (Iepenhoeve 5)
3 dec. 2020

Beschrijving

OVERVIEW

'Houston we have a problem' waren de legendarische woorden van de bemanning van de Apollo 13 die in nood kwam bij een vlucht naar de maan. In 1970 verongelukte bijna de Apollo 13, maar door een perfect samenspel van processen, een optimaal inzicht in de beschikbare items aan boord van het ruimteschip en een perfecte planning en control lukte het om de bemanning levend terug op aarde te brengen.

'Apollo 13 - an ITSM case experience' is een intensieve training waarbij de ITIL concepten en processen niet alleen worden toegelicht, maar ook worden ervaren door de deelnemers door middel van een interactieve simulatie. In deze training zijn 'real life' situaties van de Apollo 13 missie gea…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Overzicht, Projectmanagement, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner en ITIL Foundation.

OVERVIEW

'Houston we have a problem' waren de legendarische woorden van de bemanning van de Apollo 13 die in nood kwam bij een vlucht naar de maan. In 1970 verongelukte bijna de Apollo 13, maar door een perfect samenspel van processen, een optimaal inzicht in de beschikbare items aan boord van het ruimteschip en een perfecte planning en control lukte het om de bemanning levend terug op aarde te brengen.

'Apollo 13 - an ITSM case experience' is een intensieve training waarbij de ITIL concepten en processen niet alleen worden toegelicht, maar ook worden ervaren door de deelnemers door middel van een interactieve simulatie. In deze training zijn 'real life' situaties van de Apollo 13 missie geadopteerd. De deelnemers werken in teams waarbij ze de rollen van het bodempersoneel (Mission Control) uitvoeren. Mission Control heeft de opdracht gekregen om het beschadigde ruimtevaartuig en haar bemanning veilig aan de grond te krijgen.

OBJECTIVES

  • U krijgt meer inzicht in de theorie van ITIL. Door de Apollo 13 case te bestuderen, leert u hoe ITIL processen in andere omgevingen werden gebruikt
  • U begrijpt de onderlinge samenhang tussen processen en de invloed van de processen op de continuiteit van het bedrijf
  • U krijgt beter inzicht in werkprocessen. U leert hoe goede ontwerpen de prestaties van de serviceafdeling kunnen verbeteren
  • U leert hoe u moet samenwerken en hoe u werkprocessen kunt verbeteren door ontwerp en implementatie uit te voeren als een team
  • U krijgt inzicht in de wijze waarop u eigen processen kunt verbeteren

AUDIENCE

IT Management, IT Support staff, IT Consultants, Business Managers, Business Process Eigenaren, IT ontwikkelaars, Service Providers enSystem Integrators.

CERTIFICATION

Een examen is hierbij niet van toepassing

NEXT STEP

ILLCCSI, ITIL ® Service Lifecycle: Continual Service Improvement

ILLCMA, ITIL ® Managing Across the Lifecycle

ILLCS, ITIL ® Service Lifecycle: Service Design

ILLCSO, ITIL ® Service Lifecycle: Service Operation

ILLCSS, ITIL ® Service Lifecycle: Service Strategy

ILLCST, ITIL ® Service Lifecycle: Service Transition

ILOSA, ITIL ® Capability: Operational Support & Analysis

ILPPO, ITIL ® Capability: Planning, Protection & Optimization

ILRCV, ITIL ® Capability: Release, Control & Validation

ILSOA, ITIL ® Capability: Service Offerings & Agreements

CONTENT

  • Alle ITIL-processen komen tijdens de simulatie aan de orde.
  • De complete levenscyclus van de ITIL-services wordt binnen het leerproces gebruikt.
  • Er wordt gebruik gemaakt van een evenwichtige reeks prestatie-indicatoren voor levering van de ITIL-service.
  • Aan het eind van elke ronde moet worden gerapporteerd over het serviceniveau.
  • Er wordt gebruik gemaakt van levensechte situaties.

Bij Global Knowledge worden de klassikale trainingen gegeven door trainers die ook werkelijk expertise hebben: hooggekwalificeerde instructeurs die allen een pedagogische achtergrond hebben en hun praktijkervaring meenemen naar het klaslokaal. Trainers bij Global Knowledge hebben oog voor de persoonlijke leerstijlen om zo de trainingservaring van de cursisten te optimaliseren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.