Training Contentstrategie

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,0 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,0 (uit 28 ervaringen)

trainings.full.classroom.brochure_requestable ProductCtaContext

Startdata en plaatsen

computer Zoom
16 apr. 2020 tot 23 apr. 2020
computer Zoom
18 mei. 2020 tot 25 mei. 2020
place Utrecht
25 jun. 2020 tot 2 jul. 2020
place Amsterdam
28 jul. 2020 tot 4 aug. 2020
place Utrecht
8 sep. 2020 tot 15 sep. 2020
place Gent
17 sep. 2020 tot 24 sep. 2020
place Utrecht
8 okt. 2020 tot 15 okt. 2020
place Breda
9 nov. 2020 tot 16 nov. 2020
place Utrecht
10 dec. 2020 tot 17 dec. 2020

Beschrijving

Content is king. De voorbeelden van mooie content en contentmarketing vliegen je om de oren. Maar hoe pak je dat aan voor jouw organisatie: wat zijn de kernelementen voor een goede contentstrategie? Welke thema’s kies je en hoe vertaal je dat naar kanalen?

De training Contentstrategie biedt je een praktische aanpak voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je leert te denken als een succesvol mediabedrijf!

Resultaat

  • Je weet wat een contentstrategie inhoudt en hoe het zich verhoudt tot de missie en doelstellingen van je organisatie.
  • Je kunt relevante content van hoog niveau maken en verspreiden naar je doelgroepen.
  • Je weet hoe je optimaal gebruikmaakt van paid-, owned-, earned…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Content is king. De voorbeelden van mooie content en contentmarketing vliegen je om de oren. Maar hoe pak je dat aan voor jouw organisatie: wat zijn de kernelementen voor een goede contentstrategie? Welke thema’s kies je en hoe vertaal je dat naar kanalen?

De training Contentstrategie biedt je een praktische aanpak voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je leert te denken als een succesvol mediabedrijf!

Resultaat

  • Je weet wat een contentstrategie inhoudt en hoe het zich verhoudt tot de missie en doelstellingen van je organisatie.
  • Je kunt relevante content van hoog niveau maken en verspreiden naar je doelgroepen.
  • Je weet hoe je optimaal gebruikmaakt van paid-, owned-, earned- en social media.
  • Je weet welke KPI’s relevant zijn om te meten voor jouw strategie.
  • Je gaat naar huis met een zelfgeschreven gefundeerde contentstrategie.

Programma

In de training Contentstrategie ga je met expert John Verhoeven aan de slag en leer je hoe je doelgroepen aan je merk verbindt met relevante content.

Dag 1:

  • De ontwikkelingen in media en marketing in vogelvlucht.
  • Wat is een contentstrategie en hoe verhoudt het zich tot de doelstellingen van het bedrijf, de communicatie en marketing?
  • Je missie: wat wil je bijdragen? Kernelementen voor een goede contentstrategie.
  • Framing: 3 denkkaders om je missie en doelstellingen te vertalen naar content.
  • De contentmatrix: welke kernthema’s passen bij je en hoe vertaal je dat naar kanalen?
  • Best practices: leer van o.a. DWDD en VICE hoe je een contentformat maakt dat staat als een huis en tegelijk zo flexibel is als maar kan.
  • Hoe zet je jouw contentkanalen (paid, owned, earned en social) optimaal in?
  • Lessen in strategie.

Dag 2:

  • Anders kijken naar doelgroepen: de 16 persoonlijkheden van je klant.
  • Persona of mindstyle? Hoe kijken succesvolle media naar doelgroepen?
  • De optimale organisatie: structuur, taken en bevoegdheden.
  • Zo bouw je een effectieve kalender die je 365 dagen per jaar aan goede content helpt.
  • Welke eigenschappen moet een contentstrateeg hebben?
  • Succes meten: welke KPI’s zijn het beste geschikt voor je contentstrategie?
  • Tools om je strategie mee te meten.
  • Het maken van een opzet voor de contentstrategie voor je eigen organisatie of bedrijf.

Voor wie

Deze training is voor iedereen die zich bezighoud met contentcreatie, media en organisatie. Denk aan: communicatieadviseurs, marketeers, brand owners, uitgevers en (hoofd)redacteuren.

Trainer(s)

John Verhoeven is een ervaren contentstrateeg en trainer/coach. Daarnaast is hij gespecialiseerd in ‘visual content' en helpt hij organisaties grote hoeveelheden data te vertalen naar infographics en animaties.

Praktisch

  • ‘Contentstrategie’ is een tweedaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.