Klantgericht schrijven

Type product
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Fieldworx B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Fieldworx B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 6 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Onze passie ligt in de vraag: hoe zorg je voor echte, bestendige, klantgerichte verandering? We zijn ervan overtuigd dat 50% van een succesvolle verandering wordt bepaald door enthousiaste medewerkers die een nieuwe uitdaging aan durven gaan. Met die gedachte verzorgen wij met energie, humor en enthousiasme onze trainingen! We willen onze cursisten een aantal hele leuke dagen bezorgen binnen een inhoudelijk goede training. 

Elke brief of e-mail die je als bedrijf verstuurt bepaalt mede jouw imago. Daarom is het van groot belang dat deze helder en klantgericht is en aansluit op wat je uit wilt stralen. De toon en stijl van je brief zeggen namelijk veel over jou als bedrijf. 

Veel bedrijven hebben te maken met klantcontact per e-mail of brief. Uit ervaring blijkt dat niet iedere brief die snel de deur uitgaat even professioneel is. Vaak is de brief die laatste handeling die je verricht voor je een taak afrondt. "Nog even snel de brief eruit en dan zijn we klaar."

Betrouwbaarheid

De leesbaarheid van je brief of e-mail bepaalt mede het vertrouwen dat klanten in je hebben. Stuur je e-mails vol spel- en stijlfoute…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgericht schrijven, Klantgerichtheid, Schrijven, Schriftelijke communicatie en Schrijven voor het web.

Onze passie ligt in de vraag: hoe zorg je voor echte, bestendige, klantgerichte verandering? We zijn ervan overtuigd dat 50% van een succesvolle verandering wordt bepaald door enthousiaste medewerkers die een nieuwe uitdaging aan durven gaan. Met die gedachte verzorgen wij met energie, humor en enthousiasme onze trainingen! We willen onze cursisten een aantal hele leuke dagen bezorgen binnen een inhoudelijk goede training. 

Elke brief of e-mail die je als bedrijf verstuurt bepaalt mede jouw imago. Daarom is het van groot belang dat deze helder en klantgericht is en aansluit op wat je uit wilt stralen. De toon en stijl van je brief zeggen namelijk veel over jou als bedrijf. 

Veel bedrijven hebben te maken met klantcontact per e-mail of brief. Uit ervaring blijkt dat niet iedere brief die snel de deur uitgaat even professioneel is. Vaak is de brief die laatste handeling die je verricht voor je een taak afrondt. "Nog even snel de brief eruit en dan zijn we klaar."

Betrouwbaarheid

De leesbaarheid van je brief of e-mail bepaalt mede het vertrouwen dat klanten in je hebben. Stuur je e-mails vol spel- en stijlfouten, dan belanden deze mogelijk al gauw bij de spam. Een mooie klantgerichte brief kan veel betekenen voor hoe klanten jou zien. Wij helpen in onze schrijftraining bedrijven graag hierin uit te blinken. Leer wat goed zakelijk schrijven met jouw organisatie doet. 

Hoe doen we dat?

We verzorgen een praktijkgerichte schrijftraining waarin cursisten zelf aan het werk worden gezet. De training wordt gevormd door een mooie mix van theorie, oefening en discussie. Door middel van korte voorbeelden en opdrachten oefenen de cursisten met het schrijven van een heldere en klantgerichte brief.

Maatwerk

Wat voor bedrijf A belangrijk is geldt niet altijd voor bedrijf B. Daarom maken we de training Klantgericht Schrijven op maat voor ieder bedrijf. Waar ligt de behoefte? Wat is er al? Welke stijl pas binnen jullie organisatie?

Onderwerpen die aan bod (kunnen) komen tijdens deze training:

Leesbaarheid en stijl

  • Aan welke voorwaarden voldoet een klantgerichte brief/e-mail?
  • Hoe bouw ik een nette brief of e-mail op?
  • Welke woorden gebruik ik wel of juist liever niet?
  • Welke stijl hanteer ik?
  • Waaraan voldoen heldere, leesbare zinnen?

Inhoud

  • Wat wil de klant precies weten?
  • Welke informatie wil ik zelf delen met de klant: wat is relevant?
  • Hoe maak ik heldere afspraken met een klant?

E-mail versus brief

  • Wanneer stuur ik een brief en wanneer een e-mail?
  • Waarin wijkt de tekst in mijn e-mail af van een brief?
  • Hoe ga ik discreet om met persoonsgegevens in e-mailverkeer?

Duur training

De training wordt afhankelijk van de behoefte in een dagdeel of volledige dag gegeven.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.