Klantgericht communiceren

Type product
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Fieldworx B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Fieldworx B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 6 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Onze passie ligt in de vraag: hoe zorg je voor echte, bestendige, klantgerichte verandering? We zijn ervan overtuigd dat 50% van een succesvolle verandering wordt bepaald door enthousiaste medewerkers die een nieuwe uitdaging aan durven gaan. Met die gedachte verzorgen wij met energie, humor en enthousiasme onze trainingen! We willen onze cursisten een aantal hele leuke dagen bezorgen binnen een inhoudelijk goede training. 

Bedrijven communiceren op talloze manieren met (toekomstige) klanten. Betrouwbare en sterke klantenwerving en -binding vormen een belangrijk aandeel van een succesvol bedrijf. De toon waarop jij je klanten benadert zet je op een bepaalde manier op de markt. Natuurlijk is niet iedereen een geboren marketeer of communicatietalent. Daarom helpen wij bedrijven graag zich te onderscheiden en succesvol te worden en blijven.

De training is opgesplitst in twee dagdelen. Tijdens dagdeel 1 gaan we in op het onderscheidende vermogen van je bedrijf en verdiepen we ons in de salesvraag. Tijdens het tweede dagdeel nemen we je mee in het opstellen van een klantgerichte, professionele brief.

  1. Klantenwe…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Communiceren, Accountmanagement, Contractmanagement en Klantvriendelijkheid.

Onze passie ligt in de vraag: hoe zorg je voor echte, bestendige, klantgerichte verandering? We zijn ervan overtuigd dat 50% van een succesvolle verandering wordt bepaald door enthousiaste medewerkers die een nieuwe uitdaging aan durven gaan. Met die gedachte verzorgen wij met energie, humor en enthousiasme onze trainingen! We willen onze cursisten een aantal hele leuke dagen bezorgen binnen een inhoudelijk goede training. 

Bedrijven communiceren op talloze manieren met (toekomstige) klanten. Betrouwbare en sterke klantenwerving en -binding vormen een belangrijk aandeel van een succesvol bedrijf. De toon waarop jij je klanten benadert zet je op een bepaalde manier op de markt. Natuurlijk is niet iedereen een geboren marketeer of communicatietalent. Daarom helpen wij bedrijven graag zich te onderscheiden en succesvol te worden en blijven.

De training is opgesplitst in twee dagdelen. Tijdens dagdeel 1 gaan we in op het onderscheidende vermogen van je bedrijf en verdiepen we ons in de salesvraag. Tijdens het tweede dagdeel nemen we je mee in het opstellen van een klantgerichte, professionele brief.

  1. Klantenwerving – sales en service

Wat maakt jouw bedrijf uniek? Hoe onderscheid jij je van de massa? Verbind met potentiële klanten door goed in te spelen op de klantvraag. Waar ligt de behoefte en hoe kan jij als bedrijf hierin voorzien? In een dagdeel leren wij je de kneepjes van het vak. We geven je tools en tips die je direct kan toepassen in de praktijk.

Natuurlijk vormen we deze training op basis van de specifieke bedrijfsbehoefte. Waar liggen de valkuilen en wat heb je nodig om verder te kunnen?

Wat leer je onder andere?

  • effectief communiceren met (potentiële) klanten
  • hoe geef je commerciële klantgerichte antwoorden op vragen
  • omgaan met complexere vragen
  • inspelen op de emotie van de klant
  • omgaan met klachten
  1. Klantgericht schrijven – een heldere brief

Tijdens het tweede dagdeel gaan we dieper in op het stilistische aspect van een mooie brief of e-mail. Ook dit dagdeel vullen we aan de hand van de bedrijfsbehoefte. Lopen medewerkers vooral aan tegen de d’tjes en de t’tjes, of ligt het probleem meer bij het opbouwen van een klantgerichte brief? Vind je het als bedrijf moeilijk de juiste toon en stijl te bepalen? Ook daar helpen we je bij.

Wat leer je onder andere?

  • Hoe bouw je een brief op?
  • Hoe breng je een bepaald gevoel over op papier zonder de professionaliteit te verliezen?
  • Hoe adviseer ik een klant middels een e-mail, brief of website?

Doel training

De training kan als doel hebben bestaande klanten effectief en professioneel te woord staan en daarmee een meer tevreden en betrokken klant te creëren. De training kan ook bedoeld zijn om nieuwe klanten te werven. Tijdens deze training zoeken we samen de verbinding met jouw klant.

Voor welk type communicatie is deze training geschikt?

Communicatie via telefoon, e-mail en social media platformen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.