Telefonische acquisitie

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Feedback Training & Consulting
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Feedback Training & Consulting heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 87 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

3511 PD, Utrecht
23 sep. 2019 tot 24 sep. 2019
3511 PD, Utrecht
3 dec. 2019 tot 4 dec. 2019

Beschrijving

Of je nu denkt dat je het kunt of denkt dat je het niet kunt, je hebt altijd gelijk. Henry Ford

Dit geldt ook voor het verkopen van de afspraak aan de telefoon. Daarnaast helpt het als je de juiste telefoonvaardigheden hebt om binnen te komen bij organisaties. Dat is dan ook het onderwerp van deze training.


Doel

Na de training ben je in staat om binnen te komen bij bedrijven door middel van het maken van een telefonische afspraak.


Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de training:

  • Op welke prospects kun je je het beste richten met welke producten of diensten?
  • Wat is een aftastcall?
  • Met wie voer je een aftastcall?
  • Welke vragen stel je tijdens een af…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Acquisitie, Verkoopmethoden, NIMA A Sales, NIMA B Sales en Verkoopstrategie.

Of je nu denkt dat je het kunt of denkt dat je het niet kunt, je hebt altijd gelijk. Henry Ford

Dit geldt ook voor het verkopen van de afspraak aan de telefoon. Daarnaast helpt het als je de juiste telefoonvaardigheden hebt om binnen te komen bij organisaties. Dat is dan ook het onderwerp van deze training.


Doel

Na de training ben je in staat om binnen te komen bij bedrijven door middel van het maken van een telefonische afspraak.


Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de training:

  • Op welke prospects kun je je het beste richten met welke producten of diensten?
  • Wat is een aftastcall?
  • Met wie voer je een aftastcall?
  • Welke vragen stel je tijdens een aftastcall om informatie te verzamelen die leidt tot de juiste contactpersoon en helpt om op een prikkelende wijze binnen te komen?
  • Op welke wijze helpt een acquisitiebrief of (e-mail) mailing als opstapje naar de afspraak?
  • Welke voorbereiding leidt tot het beste resultaat?
  • Hoe voer je een afspraak telefoongesprek met als doel om persoonlijk aan tafel te komen met de juiste persoon?
  • Hoe open je het gesprek?
  • Hoe ga je om met de gatekeeper?
  • Welke redenen van bellen zijn succesvol in de praktijk?
  • Hoe formuleer je een klantvoordeel zodat interesse wordt opgewekt bij de prospect om tot een afspraak te komen?
  • Hoe stel je kort en krachtig jezelf en je organisatie voor?
  • Welke woordkeus, intonatie, stemvolume en spreektempo leiden tot het beste resultaat?
  • Wat zijn de meest voorkomende bezwaren die je in de praktijk tegenkomt aan de telefoon en hoe weerleg je deze?
  • Hoe kan je bij een nee tegen de afspraak toch de deur open houden naar de toekomst en/of informatie verzamelen waarmee je tijdens vervolgacquisitie-inspanningen je voordeel kunt doen?
  • Welke vragen stel je nadat je tot een afspraak bent gekomen zodat je goed voorbereid in gesprek bij de klant aan tafel kunt gaan?
  • Hoe sluit je het gesprek klantgericht af?
  • Welke gedragstypes zijn er te onderscheiden?
  • Hoe herken je gedrag aan de telefoon en op welke wijze speel je daar succesvol op in?
  • Welke belemmerende overtuigingen kunnen er zijn om niet te bellen en hoe stap je over die drempel heen?
  • Hoe helpt een tennisspeelschema bij het prospecteren?


Verankering

  • Tijdens de training ontvang je een handboek met daarin onder andere een smoezensmasher met de meest voorkomende bezwaren die klanten en prospects aan de telefoon uiten samen met mogelijke weerleggingen. In dit handboek wordt ook alle overige informatie opgenomen.
  • Belscripts voor de meest voorkomende situaties in de praktijk.


Voorbereiding

Tijdens de tweede trainingsdag bel je live met prospects waarmee je graag een afspraak wilt maken. Zo ervaar je zelf dat de geleerde methodieken werken en ben je in staat om je eerste successen te boeken. Ter voorbereiding betekent dat je minimaal vijftien telefoonnummers meeneemt van bedrijven of organisaties waar je graag binnen wilt komen.


Doelgroep

Iedereen die telefonisch tot afspraken wil komen met klanten en/of prospects.


Investering

Voor deze tweedaagse open inschrijvingstraining Telefonische acquisitie investeer je € 990,-. Dit bedrag is exclusief BTW, inclusief telefonische intake, materiaalkosten, certificaat van deelname en verzorging. Deze training is ook in maatwerkverband te volgen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.