Schriftelijk rapporteren

Niveau
Tijdsduur
Logo van Extra Trainers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Extra Trainers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 34 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Vind je het schrijven van een rapport of verslag tijdrovend of vervelend? Wil je sneller ‘to the point’ komen? Hoe maak je een tekst boeiend en goed geformuleerd?

Als jij graag vlotte, heldere en lezergerichte rapporten, verslagen en memo’s wilt leren schrijven, volg dan onze training schriftelijk rapporteren. Je leert de sterke kanten van jouw schrijfstijl optimaal te benutten, je schrijft gestructureerd, boeiend en effectief. Bovendien schrijf je na de training met meer plezier! 

De onderwerpen

  • doel van een rapport/verslag/memo
  • structuur en opbouw
  • inhoud van een rapport
  • doelgroepgericht schrijven
  • taalgebruik (modern en actief)
  • schrijfstijlen
  • vormgeving en presentatie
  • spelling

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Rapporten schrijven, Rapporteren, Adviesvaardigheden, Schriftelijke communicatie en Notuleren.

Vind je het schrijven van een rapport of verslag tijdrovend of vervelend? Wil je sneller ‘to the point’ komen? Hoe maak je een tekst boeiend en goed geformuleerd?

Als jij graag vlotte, heldere en lezergerichte rapporten, verslagen en memo’s wilt leren schrijven, volg dan onze training schriftelijk rapporteren. Je leert de sterke kanten van jouw schrijfstijl optimaal te benutten, je schrijft gestructureerd, boeiend en effectief. Bovendien schrijf je na de training met meer plezier! 

De onderwerpen

  • doel van een rapport/verslag/memo
  • structuur en opbouw
  • inhoud van een rapport
  • doelgroepgericht schrijven
  • taalgebruik (modern en actief)
  • schrijfstijlen
  • vormgeving en presentatie
  • spelling
  • redigeren.

Duur

De training Schriftelijk rapporteren in ons open rooster duurt twee dagen. Volg je de training liever individueel of incompany? Dat kan ook. Onderwerpen en duur bespreken we dan samen. Volg gerust een offerte aan.  

Gerelateerde trainingen

Klantgericht e-mails en brieven schrijven, Opfris Nederlands: spelling en grammatica.

Wij helpen mensen en organisaties sneller, beter en leuker te werken. Al sinds 1998. We zijn professionals in training en coaching van mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, commerciële vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling.

Schakel ons in voor effectiever en klantgerichter klantcontact. Of bijvoorbeeld betere aansturing of samenwerking binnen teams. We leveren uitstekende kwaliteit. Onze klanten evalueren onze trainers en trainingen erg positief.

Wij zijn echte samenwerkers en gericht op lange termijn relatie. Door flexibel en scherp te zijn en met goede ideeën te komen. Of soms mee te investeren in verbetering voor onze klanten. Dit geldt voor trainers, acteurs én onze mensen op kantoor. Volgens onze klanten en partners is onze praktische manier van samenwerken waardevol.

Onze klanten zijn onder andere: Drukwerkdeal, Luxottica Nederland, Brilservice, Albert Heijn, KLM Catering Services, Fleurop Interflora, Interparking, Randstad, NIBC Direct, Pantar, Stichting De Schoor Welzijnswerk Almere, CNV, Maastricht University, KRVE, Dierenapotheker, CCV, Mooiland, De Bouwvereniging, Hallmark, Catawiki, Woonzorg Nederland, Rabobank, BSGW, Rechtbank Limburg, V-Consyst, Energiewacht, De Meerlanden, Bugaboo, Rederij Doeksen, Klingel, Vivium, Feyenoord, Travelbags, Riviera Maison, Shoeby, Meuubelboulevard Eijerkamp, Axians en Almeerse Scholengroep.

Specialismen: training, coaching, tekstschrijven, e-commerce, klantcontact, chat, klantgerichtheid, webteksten, FAQ's, online communicatie, klantloyaliteit, klantenservice, verkoop, advies, mindmappen, onderhandelen, presentatietechnieken, verkoopvaardigheden, offerte schrijven, communicatieve vaardigheden, schriftelijke vaardigheden, sollicitatiegesprekken voeren, klantgericht telefoneren, assertiviteit, schrijven voor kennisbanken en intranet, omgaan met agressie, leidinggeven, snellezen, timemanagement, efficiënt werken, notuleren, gesprekstechnieken, webcare, performance support.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.