Klantvriendelijke Klachtenafhandeling

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 1.104 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
26 feb. 2020 tot 27 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020
event 27 februari 2020
Arnhem
26 feb. 2020 tot 27 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020
event 27 februari 2020
Den Haag
26 feb. 2020 tot 27 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020
event 27 februari 2020
Eindhoven
26 feb. 2020 tot 27 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020
event 27 februari 2020
Groningen
26 feb. 2020 tot 27 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020
event 27 februari 2020
Hengelo
26 feb. 2020 tot 27 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020
event 27 februari 2020
Rotterdam
26 feb. 2020 tot 27 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020
event 27 februari 2020
Utrecht
26 feb. 2020 tot 27 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020
event 27 februari 2020
Zwolle
26 feb. 2020 tot 27 feb. 2020
Toon rooster
event 26 februari 2020
event 27 februari 2020
Amsterdam
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020
event 25 maart 2020
Arnhem
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020
event 25 maart 2020
Den Haag
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020
event 25 maart 2020
Eindhoven
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020
event 25 maart 2020
Groningen
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020
event 25 maart 2020
Hengelo
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020
event 25 maart 2020
Rotterdam
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020
event 25 maart 2020
Utrecht
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020
event 25 maart 2020
Zwolle
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020
event 25 maart 2020
Amsterdam
13 mrt. 2020 tot 20 mrt. 2020
Toon rooster
event 13 maart 2020
event 20 maart 2020
Arnhem
13 mrt. 2020 tot 20 mrt. 2020
Toon rooster
event 13 maart 2020
event 20 maart 2020

Beschrijving

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

Een ontevreden klant? Geen nood! In deze training Klantvriendelijke Klachtafhandeling leer je professioneel en effectief om te gaan met klachten. Lastige gesprekken met klanten verlopen prettiger en effectiever. In plaats van de klant kwijt te raken, verstevig je juist de relatie!

Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’, terwijl een klacht eigenlijk een kans is om aan je klant te tonen dat jij ook klaarstaat als het misgaat. Los je de klacht écht goed op, dan ontstaat een vertrouwensrelatie die nog hechter is dan vóór de klacht. Je organisatie krijgt een betere reputatie en daarnaast is het behouden van een klant een stuk goedkoper dan het werven van een nieuwe klant…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

Een ontevreden klant? Geen nood! In deze training Klantvriendelijke Klachtafhandeling leer je professioneel en effectief om te gaan met klachten. Lastige gesprekken met klanten verlopen prettiger en effectiever. In plaats van de klant kwijt te raken, verstevig je juist de relatie!

Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’, terwijl een klacht eigenlijk een kans is om aan je klant te tonen dat jij ook klaarstaat als het misgaat. Los je de klacht écht goed op, dan ontstaat een vertrouwensrelatie die nog hechter is dan vóór de klacht. Je organisatie krijgt een betere reputatie en daarnaast is het behouden van een klant een stuk goedkoper dan het werven van een nieuwe klant. Je kunt dus veel voordelen behalen door kritisch te luisteren naar wat je klant te vertellen heeft.

Alle medewerkers die rechtstreeks contact met klanten onderhouden, zoals baliemedewerkers, medewerkers klantenservice, adviseurs en verkopers.

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Klantvriendelijke Klachtafhandeling. Op basis van je persoonlijke intake en inbreng is het mogelijk om het programma af te stemmen op je eigen werksituatie.

 Hoe meer klachten hoe beter

Klachtenmanagement vereist beter-willen-worden
Klachtenmanagement vereist toegankelijkheid
Klachtenmanagement is een outside-in proces

Eerst de klant, dan de klacht

Klachten herkennen
Omgaan met verschillende gesprekspartners en emoties
Omgaan met de eigen spanning
Principes voor klantgerichte reactie op klachten

Het klachtgesprek (mondeling, schriftelijk en telefonisch)

Klachten aanvaarden
Klachten afwijzen
Afhandeling uitstellen
Het herstellen van vertrouwen van de klant in de organisatie
De klacht terugbrengen naar de organisatie

Opstellen persoonlijk actieplan voor elke deelnemer aan de training

Als deelnemer krijg je technieken, theoretische handvatten, inzichten en tips aangereikt. Daarnaast is er in deze training veel aandacht aan het vergroten van je persoonlijke kennis- en vaardigheidsniveau. De inspirerende trainer/ coacht zorgt voor een veilig leerklimaat, een prettige sfeer en een goede dynamiek wat persoonlijke zelfreflectie en een optimaal leerproces stimuleert en vergroot.

Tijdens de training Klantvriendelijke Klachtafhandeling:

Vergroot je jouw inzicht in het ontstaan van klachten;
Word je vaardig in het achterhalen van de bedoelingen van de klager;
Ontwikkel je kennis van de rol van emoties in klachtsituaties
Leer je om effectieve oplossingsstrategieën toe te passen, die passen bij je persoonlijke stijl;
Vergroot je je inlevend vermogen en vaardigheden in contact met klagers;
Leer je om effectiever om te gaan met je eigen spanning en/of ergernis;
Behoud je de klager als klant en verbeter je de reputatie van je organisatie.

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.