Klantgericht Mailen

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 1.101 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
20 feb. 2020 tot 21 feb. 2020
Toon rooster
event 20 februari 2020
event 21 februari 2020
Arnhem
20 feb. 2020 tot 21 feb. 2020
Toon rooster
event 20 februari 2020
event 21 februari 2020
Den Haag
20 feb. 2020 tot 21 feb. 2020
Toon rooster
event 20 februari 2020
event 21 februari 2020
Eindhoven
20 feb. 2020 tot 21 feb. 2020
Toon rooster
event 20 februari 2020
event 21 februari 2020
Groningen
20 feb. 2020 tot 21 feb. 2020
Toon rooster
event 20 februari 2020
event 21 februari 2020
Hengelo
20 feb. 2020 tot 21 feb. 2020
Toon rooster
event 20 februari 2020
event 21 februari 2020
Rotterdam
20 feb. 2020 tot 21 feb. 2020
Toon rooster
event 20 februari 2020
event 21 februari 2020
Utrecht
20 feb. 2020 tot 21 feb. 2020
Toon rooster
event 20 februari 2020
event 21 februari 2020
Zwolle
20 feb. 2020 tot 21 feb. 2020
Toon rooster
event 20 februari 2020
event 21 februari 2020
Amsterdam
9 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 9 maart 2020
event 10 maart 2020
Arnhem
9 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 9 maart 2020
event 10 maart 2020
Den Haag
9 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 9 maart 2020
event 10 maart 2020
Eindhoven
9 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 9 maart 2020
event 10 maart 2020
Groningen
9 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 9 maart 2020
event 10 maart 2020
Hengelo
9 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 9 maart 2020
event 10 maart 2020
Rotterdam
9 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 9 maart 2020
event 10 maart 2020
Utrecht
9 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 9 maart 2020
event 10 maart 2020
Zwolle
9 mrt. 2020 tot 10 mrt. 2020
Toon rooster
event 9 maart 2020
event 10 maart 2020
Amsterdam
15 apr. 2020 tot 16 apr. 2020
Toon rooster
event 15 april 2020
event 16 april 2020
Arnhem
15 apr. 2020 tot 16 apr. 2020
Toon rooster
event 15 april 2020
event 16 april 2020

Beschrijving

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

E-mail is een niet meer weg te denken communicatiekanaal met klanten. Het is snel, minder formeel dan een brief en het kan bijzonder effectief zijn. Maar er zijn ook nadelen. Een fout is zo gemaakt en is soms niet gemakkelijk meer te herstellen want het staat er toch 'zwart op wit'?

Tegenwoordig wordt er steeds meer per e-mail gecommuniceerd. E-mails worden verstuurd naar collega’s, interne klanten en naar zakelijke contacten zoals klanten. Hoewel het schrijven van een e-mail makkelijker lijkt en sneller gaat, worden daar ook eisen aan gesteld. E-mails zijn het visitekaartje van je bedrijf. Daarom is het belangrijk dat je weet hoe je een zakelijke mail opstelt, welke gegevens er in ieder gev…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

E-mail is een niet meer weg te denken communicatiekanaal met klanten. Het is snel, minder formeel dan een brief en het kan bijzonder effectief zijn. Maar er zijn ook nadelen. Een fout is zo gemaakt en is soms niet gemakkelijk meer te herstellen want het staat er toch 'zwart op wit'?

Tegenwoordig wordt er steeds meer per e-mail gecommuniceerd. E-mails worden verstuurd naar collega’s, interne klanten en naar zakelijke contacten zoals klanten. Hoewel het schrijven van een e-mail makkelijker lijkt en sneller gaat, worden daar ook eisen aan gesteld. E-mails zijn het visitekaartje van je bedrijf. Daarom is het belangrijk dat je weet hoe je een zakelijke mail opstelt, welke gegevens er in ieder geval in horen te staan en hoe je de lezer aanspreekt. Ook het gebruik van een huisstijl zal de communicatie door middel van mailen prettiger maken.

De training Klantgericht Mailen is gericht op medewerkers die in hun functie veelvuldig mailcontact hebben, zowel interne correspondentie en externe correspondentie en zijn of haar klantgerichte optreden willen versterken en/of verfrissen.

ExplainiT hanteert onderstaande onderwerpen voor de training Klantgericht Mailen. Op basis van je persoonlijke intake is het mogelijk om het programma af te stemmen op je eigen werksituatie.

Gericht schrijven: doel bepalen, verplaatsen in lezer, antwoord geven en afspraken maken
Richtlijnen schrijven van een e-mail: lengte van de e-mail, hoeveelheid informatie
Formuleren tekst: spelling, grammatica, leestekens, manier van schrijven
Opbouw mail: alinea’s, onderwerpen, opsommingen, verwijzingen, kloppend verhaal
Bepalen van opmaak van mail, gebruik huisstijl organisatie

Als deelnemer krijg je technieken, theoretische handvatten, inzichten en tips aangereikt. Daarnaast is er in deze training veel aandacht aan het vergroten van je persoonlijke kennis- en vaardigheidsniveau. De inspirerende trainer/ coacht zorgt voor een veilig leerklimaat, een prettige sfeer en een goede dynamiek wat persoonlijke zelfreflectie en een optimaal leerproces stimuleert en vergroot.

Na afloop van de training Klantgericht Mailen:

Kun je zelfstandig een zakelijke en professionele mail schrijven
Heb je inzicht in de juiste opbouw van e-mails.
Ben je bekend met de Nederlandse grammatica
Weet je hoe je correcte zinnen formuleert.
Schrijf je voor de lezer begrijpelijke en kernachtige mails.
Leer je schrijven dat gericht is op de lezer en hoe je invloed daarop kunt uitoefenen.

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.