Klantgericht Mailen

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 986 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
23 okt. 2019 tot 24 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 24 oktober 2019
Arnhem
23 okt. 2019 tot 24 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 24 oktober 2019
Den Haag
23 okt. 2019 tot 24 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 24 oktober 2019
Eindhoven
23 okt. 2019 tot 24 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 24 oktober 2019
Groningen
23 okt. 2019 tot 24 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 24 oktober 2019
Hengelo
23 okt. 2019 tot 24 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 24 oktober 2019
Rotterdam
23 okt. 2019 tot 24 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 24 oktober 2019
Utrecht
23 okt. 2019 tot 24 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 24 oktober 2019
Zwolle
23 okt. 2019 tot 24 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 24 oktober 2019
Amsterdam
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Arnhem
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Den Haag
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Eindhoven
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Groningen
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Hengelo
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Rotterdam
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Utrecht
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Zwolle
8 nov. 2019 tot 15 nov. 2019
Toon rooster
event 8 november 2019
event 15 november 2019
Amsterdam
26 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
Toon rooster
event 26 november 2019
event 27 november 2019
Arnhem
26 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
Toon rooster
event 26 november 2019
event 27 november 2019

Beschrijving

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

E-mail is een niet meer weg te denken communicatiekanaal met klanten. Het is snel, minder formeel dan een brief en het kan bijzonder effectief zijn. Maar er zijn ook nadelen. Een fout is zo gemaakt en is soms niet gemakkelijk meer te herstellen want het staat er toch 'zwart op wit'?

Tegenwoordig wordt er steeds meer per e-mail gecommuniceerd. E-mails worden verstuurd naar collega’s, interne klanten en naar zakelijke contacten zoals klanten. Hoewel het schrijven van een e-mail makkelijker lijkt en sneller gaat, worden daar ook eisen aan gesteld. E-mails zijn het visitekaartje van je bedrijf. Daarom is het belangrijk dat je weet hoe je een zakelijke mail opstelt, welke gegevens er in ieder gev…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

E-mail is een niet meer weg te denken communicatiekanaal met klanten. Het is snel, minder formeel dan een brief en het kan bijzonder effectief zijn. Maar er zijn ook nadelen. Een fout is zo gemaakt en is soms niet gemakkelijk meer te herstellen want het staat er toch 'zwart op wit'?

Tegenwoordig wordt er steeds meer per e-mail gecommuniceerd. E-mails worden verstuurd naar collega’s, interne klanten en naar zakelijke contacten zoals klanten. Hoewel het schrijven van een e-mail makkelijker lijkt en sneller gaat, worden daar ook eisen aan gesteld. E-mails zijn het visitekaartje van je bedrijf. Daarom is het belangrijk dat je weet hoe je een zakelijke mail opstelt, welke gegevens er in ieder geval in horen te staan en hoe je de lezer aanspreekt. Ook het gebruik van een huisstijl zal de communicatie door middel van mailen prettiger maken.

Doelgroep

De training Klantgericht Mailen is gericht op medewerkers die in hun functie veelvuldig mailcontact hebben, zowel interne correspondentie en externe correspondentie en zijn of haar klantgerichte optreden willen versterken en/of verfrissen.

Programma

ExplainiT hanteert onderstaande onderwerpen voor de training Klantgericht Mailen. Op basis van je persoonlijke intake is het mogelijk om het programma af te stemmen op je eigen werksituatie.

Gericht schrijven: doel bepalen, verplaatsen in lezer, antwoord geven en afspraken maken
Richtlijnen schrijven van een e-mail: lengte van de e-mail, hoeveelheid informatie
Formuleren tekst: spelling, grammatica, leestekens, manier van schrijven
Opbouw mail: alinea’s, onderwerpen, opsommingen, verwijzingen, kloppend verhaal
Bepalen van opmaak van mail, gebruik huisstijl organisatie

Werkwijze

Als deelnemer krijg je technieken, theoretische handvatten, inzichten en tips aangereikt. Daarnaast is er in deze training veel aandacht aan het vergroten van je persoonlijke kennis- en vaardigheidsniveau. De inspirerende trainer/ coacht zorgt voor een veilig leerklimaat, een prettige sfeer en een goede dynamiek wat persoonlijke zelfreflectie en een optimaal leerproces stimuleert en vergroot.

Resultaat

Na afloop van de training Klantgericht Mailen:

Kun je zelfstandig een zakelijke en professionele mail schrijven
Heb je inzicht in de juiste opbouw van e-mails.
Ben je bekend met de Nederlandse grammatica
Weet je hoe je correcte zinnen formuleert.
Schrijf je voor de lezer begrijpelijke en kernachtige mails.
Leer je schrijven dat gericht is op de lezer en hoe je invloed daarop kunt uitoefenen.

Examen & Certificering

Als je de gehele training hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de training.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.