Klantgericht Denken en Handelen

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 985 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
16 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 16 oktober 2019
event 23 oktober 2019
Arnhem
16 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 16 oktober 2019
event 23 oktober 2019
Den Haag
16 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 16 oktober 2019
event 23 oktober 2019
Eindhoven
16 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 16 oktober 2019
event 23 oktober 2019
Groningen
16 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 16 oktober 2019
event 23 oktober 2019
Hengelo
16 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 16 oktober 2019
event 23 oktober 2019
Rotterdam
16 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 16 oktober 2019
event 23 oktober 2019
Utrecht
16 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 16 oktober 2019
event 23 oktober 2019
Zwolle
16 okt. 2019 tot 23 okt. 2019
Toon rooster
event 16 oktober 2019
event 23 oktober 2019
Amsterdam
23 okt. 2019 tot 30 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 30 oktober 2019
Arnhem
23 okt. 2019 tot 30 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 30 oktober 2019
Den Haag
23 okt. 2019 tot 30 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 30 oktober 2019
Eindhoven
23 okt. 2019 tot 30 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 30 oktober 2019
Groningen
23 okt. 2019 tot 30 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 30 oktober 2019
Hengelo
23 okt. 2019 tot 30 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 30 oktober 2019
Rotterdam
23 okt. 2019 tot 30 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 30 oktober 2019
Utrecht
23 okt. 2019 tot 30 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 30 oktober 2019
Zwolle
23 okt. 2019 tot 30 okt. 2019
Toon rooster
event 23 oktober 2019
event 30 oktober 2019
Amsterdam
15 nov. 2019 tot 22 nov. 2019
Toon rooster
event 15 november 2019
event 22 november 2019
Arnhem
15 nov. 2019 tot 22 nov. 2019
Toon rooster
event 15 november 2019
event 22 november 2019

Beschrijving

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties doordat ze de klant centraal zetten. Deze organisaties investeren veel organisaties in trainingen omtrent het verbeteren van Klantgerichtheid. Maar, wat betekent het om als organisatie de klant écht centraal te stellen? En, hoe kun je binnen je organisatie klantgerichtheid verbeteren?

Klantgerichte organisaties zijn het meest succesvol. Dit is niet verwonderlijk, want een klantgerichte houding leidt tot tevreden klanten en tevreden medewerkers. Cruciaal voor het succesvol gebruiken van de competentie klantgerichtheid is dat je inzicht hebt in klantbehoeftes om de klantervaring te verbeteren. Tijdens de inspirerende training Klantgerich…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

TOT 60% KORTING BIJ GROEPSTRAININGEN
Neem contact op voor een vrijblijvend trainingsvoorstel

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties doordat ze de klant centraal zetten. Deze organisaties investeren veel organisaties in trainingen omtrent het verbeteren van Klantgerichtheid. Maar, wat betekent het om als organisatie de klant écht centraal te stellen? En, hoe kun je binnen je organisatie klantgerichtheid verbeteren?

Klantgerichte organisaties zijn het meest succesvol. Dit is niet verwonderlijk, want een klantgerichte houding leidt tot tevreden klanten en tevreden medewerkers. Cruciaal voor het succesvol gebruiken van de competentie klantgerichtheid is dat je inzicht hebt in klantbehoeftes om de klantervaring te verbeteren. Tijdens de inspirerende training Klantgericht Denken en Handelen leer je de betekenis van klantgerichtheid, wat het inhoudt om als organisatie de klant écht centraal te stellen en om je eigen klantgerichtheid te verbeteren. Je gaat actief zelf aan de slag met praktijk cases, waarbij je leert om ook in lastige situaties (bijvoorbeeld een boze klant) klantgericht te blijven. Je leert om oprechte aandacht te geven aan de klant en kijkt op welke manier je de klant het beste van dienst kan zijn vanuit klantperspectief. Dit zorgt voor tevreden klanten. Daarom ben jij na afloop van deze training Klantgerichtheid als echte klantgerichte medewerker goud waard voor iedere organisatie.

Doelgroep

Deze cursus Klantgerichtheid is geschikt voor iedereen die in zijn of haar werk regelmatig in contact komen met (potentiële) klanten en hun klantgerichte optreden willen versterken en/of verfrissen.

Programma

ExplainiT hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Klantgericht Denken en Handelen. Op basis van je persoonlijke intake en inbreng is het mogelijk om het programma af te stemmen op je eigen werksituatie.

Klantgerichtheid

Wat is klantgerichtheid?
Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, wat is het verschil
Wat houdt klantgericht werken in?
Het verschil tussen externe en interne klantgerichtheid
Wat verwachten verschillende klanttypen van ons?
Relatiebeheer
Hoe geef ik de klant het gevoel dat zij centraal staat (klantperspectief)
Pro-actief ipv reactief
Visie op klantgerichtheid

Communicatieve vaardigheden

Wat houdt klantgericht communiceren in?
Stemgebruik
LSD: Luisteren, samenvatten en doorvragen
Bewustzijn van eigen communicatiestijl, houding en gedrag
Houding en sensitiviteit naar klanten
Omgaan met weerstand en emotie
Belemmerende overtuigingen

Praktijksituaties en -voorbeelden

De klantgerichte organisatie
Koppeling met de praktijk
Persoonlijk actieplan

Werkwijze

Als deelnemer krijg je tijdens de training Klantgericht Denken en Handelen diverse technieken, theoretische handvatten, inzichten en tips aangereikt. Daarnaast is er in deze Klantgerichtheid training veel aandacht aan het vergroten van je persoonlijke kennis- en vaardigheidsniveau. De inspirerende trainer en/of coach zorgt voor een veilig leerklimaat, een prettige sfeer en een goede dynamiek wat persoonlijke zelfreflectie en een optimaal leerproces stimuleert en vergroot.

Resultaat

Na afloop van de training Klantgericht Denken en Handelen:

Ken je de betekenis van klantgerichtheid
Krijg je nog meer inzicht in het belang van klantgericht denken en handelen
Krijg je meer inzicht in je eigen rol in klantgerichtheid en je invloed op klantgericht communiceren.
Beschik je over de belangrijke vaardigheden om in te kunnen spelen op interne/externe klantbehoeftes
Heb je inzicht in jouw eigen effectiviteit en klantgerichtheid
Voer je op een prettige en resultaatgerichte manier verschillende soorten gesprekken met klanten
Weet je hoe je de klantervaring en klanttevredenheid kunt verbeteren
Kun je op bondige wijze jouw organisatie en haar diensten of producten uitleggen
Ontwikkel je je eigen visie op klantgerichtheid
Kun je op een klantgerichte manier met een boze klant omgaan
Weet je hoe je je relatiebeheer kunt verbeteren
Kun je verschillende klanttypen herkennen
Kun je klantgericht werken

Examen & Certificering

Als je de gehele cursus Klantgerichtheid hebt gevolgd, ontvang je na afloop een certificaat dat je succesvol hebt deelgenomen aan de cursus.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.