Klantgericht schrijven

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Expert Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,5 Expert Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 3 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Gent
20 apr. 2020
info Nog geen startgarantie

Beschrijving

Groeien door inzicht

Heldere en correcte correspondentie via brief, e-mail en zakelijke documenten

Een heldere schriftelijke communicatie blijft in het bedrijfsleven zeer belangrijk. Of u nu communiceert via brief, e-mail, uw website of verslagen en rapporten, een correcte communicatie geeft een positieve uitstraling aan uw bedrijf.

U straalt kwaliteit, klantvriendelijkheid en zakelijkheid uit.

In de cursus schriftelijke en zakelijke communicatie leert u heldere en foutloze brieven, e-mails en andere vormen van correspondentie opstellen. Correcte stijl, grammatica en spelling komen aan bod via concrete praktijkvoorbeelden en direct bruikbare tips. Een must voor iedereen die welbegrepen wil communiceren met …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgericht schrijven, Klantgerichtheid, Schrijven, Schriftelijke communicatie en Schrijven voor het web.

Groeien door inzicht

Heldere en correcte correspondentie via brief, e-mail en zakelijke documenten

Een heldere schriftelijke communicatie blijft in het bedrijfsleven zeer belangrijk. Of u nu communiceert via brief, e-mail, uw website of verslagen en rapporten, een correcte communicatie geeft een positieve uitstraling aan uw bedrijf.

U straalt kwaliteit, klantvriendelijkheid en zakelijkheid uit.

In de cursus schriftelijke en zakelijke communicatie leert u heldere en foutloze brieven, e-mails en andere vormen van correspondentie opstellen. Correcte stijl, grammatica en spelling komen aan bod via concrete praktijkvoorbeelden en direct bruikbare tips. Een must voor iedereen die welbegrepen wil communiceren met klanten, collega's en zakenpartners.

Volgende onderwerpen komen aan bod tijdens deze praktijkgerichte opleiding:

  • Doeltreffend schrijven: wat is het doel van uw communicatie?
  • Correct en helder schrijven: hoe formuleert u een gedachte glashelder en duidelijk?
  • Omgaan met klantgerichte correspondentie (standaardbrieven, rappelbrieven, slechtnieuwsbrieven)
  • De correcte stijl hanteren en uw inhoud positief te formuleren
  • Tien manieren om uw tekst te beginnen en af te sluiten
  • Tips voor een aantrekkelijke structuur, sprekende koppen en kernzinnen
  • Herformuleren van vage of onduidelijke zinswendingen
  • Wanneer en hoe e-mail gebruiken?
  • Professioneel redigeren van een e-mail, inhoud, stijl en vormgeving
  • Hoe omgaan met bestemmelingen in cc en bcc ?


In deze opleiding wordt uitgebreid aandacht besteed aan spelling en grammatica. Aan bod komen de algemene regels van de Nederlandse taal en natuurlijk alle bekende struikelblokken. Ook de stijl (of de toon) van een brief is minstens zo belangrijk als de inhoudelijke boodschap. U leert daarnaast uw boodschap positief te formuleren, de juiste verwijzingen te gebruiken en hoe om te gaan met specifieke taal en vaktermen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.