Mastering Business & Marketing

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Erasmus University Marketing Institute

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

place Erasmus Universiteit Rotterdam
16 apr. 2020 tot 12 jun. 2020
Toon rooster
event 16 april 2020, 09:00-17:00
event 17 april 2020, 09:00-17:00
event 14 mei 2020, 09:00-17:00
event 15 mei 2020, 09:00-17:00
event 12 juni 2020, 09:00-17:00
place Erasmus Universiteit Rotterdam
24 sep. 2020 tot 13 nov. 2020
Toon rooster
event 24 september 2020, 09:00-17:00
event 25 september 2020, 09:00-17:00
event 22 oktober 2020, 09:00-17:00
event 23 oktober 2020, 09:00-17:00
event 13 november 2020, 09:00-17:00

Beschrijving

Inleiding

Marketing is een vakgebied van strategisch belang voor een organisatie, immers, de business strategie (wat willen we bereiken) wordt vertaald in een marketingstrategie (hoe willen we dat bereiken) en marketing aanpak (wat gaan we concreet doen). Het executive programma Mastering Business & Marketing verbreedt je blikveld vanuit marketing naar de business in de breedte. Daarnaast wordt de marketingkennis van deelnemers aanzienlijk verdiept. De laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van marketingstrategie en business model innovatie, stakeholder marketing en digitale marketing komen aan bod. Ten slotte werk je aan je effectiviteit als leider en inspirator binnen je organi…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Marketing en Sales, Business Model Innovatie, Innovatie en Innovatiemanagement.

Inleiding

Marketing is een vakgebied van strategisch belang voor een organisatie, immers, de business strategie (wat willen we bereiken) wordt vertaald in een marketingstrategie (hoe willen we dat bereiken) en marketing aanpak (wat gaan we concreet doen). Het executive programma Mastering Business & Marketing verbreedt je blikveld vanuit marketing naar de business in de breedte. Daarnaast wordt de marketingkennis van deelnemers aanzienlijk verdiept. De laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van marketingstrategie en business model innovatie, stakeholder marketing en digitale marketing komen aan bod. Ten slotte werk je aan je effectiviteit als leider en inspirator binnen je organisatie: als je helder hebt wat er moet gebeuren, hoe krijg je dat effectief, doeltreffend en op een plezierige manier gedaan met je team en collega’s.

Doelgroep

Een groep van maximaal 25 ambitieuze deelnemers krijgt de kans om zich te verbreden en verdiepen op het gebied van marketing strategie en effectief management. Dit programma is daarom speciaal voor marketingspecialisten met minimaal 7 jaar werkervaring in een commerciële rol binnen een middelgrote tot grote organisatie. Van deelnemers wordt verwacht dat zij over marketingkennis op minimaal HBO niveau beschikken.

Werkwijze

Aan de hand van cases en klassikale discussies worden uiteenlopende vraagstukken uit de marketingpraktijk belicht en uitgelegd aan de hand van theorie en wetenschappelijke inzichten. Voor elke module wordt van de studenten verwacht dat zij vooraf de stof uit onze online leeromgeving voorbereiden. Deze stof kan bestaan uit voorbereidende cases, video’s over marketingtheorie en artikelen waarin modellen wetenschappelijk worden onderbouwd. Deze aanpak van onderwijs komt voort uit onze visie dat onderwijs gegeven wordt door middel van active blended learning. Hierdoor zijn de collegedagen meer interactief, uitdagend en inspirerend.

Resultaat & leerdoelen

Na deelname aan dit programma zijn deelnemers in staat om:

  • Disruptive business modellen te formuleren en toe te passen.
  • Kennis van nieuwe marketingtools te implementeren.
  • Maatschappelijke verantwoordelijkheid van de organisatie te verwaarden.
  • Data science toe te passen in de organisatie.
  • Doeltreffend en inspirerend leiding te geven.

Marketing is van groot belang binnen iedere organisatie: wie wil groeien, moet een goed marketingplan hebben. Marketing moet bijdragen aan het realiseren van ambitieuze doelen, recht doen aan de klant, de eigen organisaite èn het maatschappelijk domein. Het Erasmus Marketing Institute wil op al die vlakken relevant zijn door kennis te delen en te ontwikkelen. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Erasmus University Marketing Institute, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.