HBO Leergang Marketing en Productmanagement

Niveau
Tijdsduur
Logo van Efficienter Werken
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Efficienter Werken heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 9 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Efficienter Werken biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Alkmaar, Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Rotterdam, Utrecht, Venlo, Zwolle

Beschrijving

Resultaat

Na afloop van deze leergang Marketing en Productmanagement bent u in staat om op een effectieve manier te werken binnen marketing en productmanagement. U heeft inzicht in productmanagement, bent in staat om de marketingmix toe te passen en weet hoe u productportfolioanalyses opstelt. U bent in staat om marketinginstrumenten toe te passen, heeft inzicht in het productontwikkelingsproces en U kunt projectmatig werken. U weet hoe u een productstrategie kunt opstellen, bent in staat om marktsegmentatie toe te passen en heeft inzicht in vormen van marktanalyses. U kunt een organisatiecockpit opzetten, weet hoe u onderzoekresultaten kunt interpreteren en bent in staat om een informatiepl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Product Management, Marketing, Productontwerp / Productontwikkeling, Scrum en Lean Startup.

Resultaat

Na afloop van deze leergang Marketing en Productmanagement bent u in staat om op een effectieve manier te werken binnen marketing en productmanagement. U heeft inzicht in productmanagement, bent in staat om de marketingmix toe te passen en weet hoe u productportfolioanalyses opstelt. U bent in staat om marketinginstrumenten toe te passen, heeft inzicht in het productontwikkelingsproces en U kunt projectmatig werken. U weet hoe u een productstrategie kunt opstellen, bent in staat om marktsegmentatie toe te passen en heeft inzicht in vormen van marktanalyses. U kunt een organisatiecockpit opzetten, weet hoe u onderzoekresultaten kunt interpreteren en bent in staat om een informatieplan op te stellen. Een brede maar vooral ook een praktijkgerichte opleiding op basis van action based learning. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk.

 

Beschrijving


Productmanagement richt zich op meerdere aspecten binnen een organisatie. Een productmanager is verantwoordelijk voor marketing, productontwikkeling, logistiek, kwaliteit en communicatie. Tijdens deze opleiding komen al deze aspecten uitvoerig terug. Deze opleiding is niet alleen geschikt voor marketeers, maar ook voor medewerkers uit de andere disciplines en medewerkers die direct en indirect te maken hebben met productmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketeers en productmanagers hebben deze opleiding reeds gevolgd.

Door het volgen van deze leergang krijgt u een volledig inzicht in alle aspecten rond dit vakgebied. Tijdens de leergang komen ook onderwerpen aan de orde die een goede toegevoegde waarde opleveren voor het uitvoeren van de functie binnen de vakgebieden marketing en productmanagement.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketeer en productmanager die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden op het gebied van marketing en productmanagement. De opleiding is geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het beter kunnen beheersen van marketing en productmanagement.

Blended Learning

Efficienter Werken Programma biedt haar deelnemers optimale studiebegeleiding in de vorm van Blended Learning. Blended Learning is het goede van twee werelden, klassikaal leren en E-learning. Dit betekent dat iedere cursist, naast de klassikale lessen, een persoonlijke StudieCoach toegewezen krijgt. U kunt gedurende uw studie alle vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. De StudieCoach beoordeelt tevens al uw praktijkopdrachten per studieles en geeft u daarop een heldere feedback. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.

Vooropleiding

Wij stellen geen eisen aan uw vooropleiding. Enige werkervaring is een pré. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van Marketing en Productmanagement. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Een module bestaat uit 8 lessen. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio. Deze praktijkopdrachten worden beoordeeld door de StudieCoach. De opleiding wordt afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen. De StudieCoach begeleidt u bij de gehele studie. De opleiding dient wel binnen 1 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studievoorbereiding

Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.

 

Duur en locaties

Wij verzorgen deze opleiding in zowel dag- als in avondopleiding op 12 locaties in Nederland. De dag- en weekend opleiding is van 10.00 tot 16.00 uur. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur. Al onze opleidingen hebben een 100% startgarantie op de aangegeven locatie, dag, tijdstip en startdatum.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in productmanagement
  • U bent in staat om de marketingmix toe te passen
  • U leert hoe u productportfolioanalyses opstelt.
  • U bent in staat om marketinginstrumenten toe te passen
  • U heeft inzicht in het productontwikkelingsproces
  • U kunt projectmatig werken
  • U leert hoe u een productstrategie kunt opstellen
  • U bent in staat om marktsegmentatie toe te passen
  • U heeft inzicht in vormen van marktanalyses
  • U kunt een organisatiecockpit opzetten
  • U leert hoe u onderzoekresultaten kunt interpreteren
  • U bent in staat om een informatieplan op te stellen

Programma

Module 1   HBO Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beinvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module 2   HBO Productmanagement
  • De basis van productmanagement
  • Productontwikkelingsproces
  • Productstrategie en positionering in de markt
  • Werken met haalbaarheidanalyses
  • Kostprijsberekening
  • Logistiek en kwaliteitszorg
  • Uitvoeren productportfolioanalyse
  • Workshop: Projectmatig werken
Module 3   HBO Strategisch procesmanagement
  • De basis van Strategisch procesmanagement
  • De organisatiecockpit
  • Het opstellen van een organisatiecockpit
  • Informatieplan meetplan en actieplan
  • Sturen op de organisatiecockpit
  • Toepassing van managementmodellen
  • Workshop balanced scorecard
  • Verbeteracties met PDCA
Module 4   HBO Marktonderzoek
  • De basis van marktonderzoek
  • Vormen van marktanalyses
  • Doelgericht marktanalyse uitvoeren
  • Analyseren van de onderzoeksresultaten
  • Onderzoekresultaten interpreteren
  • Opstellen van rapportage
  • Maken van een plan van aanpak
  • Succesvol presenteren

Diploma

De opleiding HBO Leergang Marketing en Productmanagement biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
  • HBO Leergang Marketing en Productmanagement
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële HBO Leergang Marketing en Productmanagement - diploma.  

De 8 zekerheden van Efficiënter Werken:

  1. 100% startgarantie;

  2. Direct starten;

  3. Persoonlijke begeleiding;

  4. Geen inschrijfgeld;

  5. Blended Learning (klassikaal en e-learning);

  6. Praktijkgericht;

  7. Cursist staat centraal;

  8. Hoog slagingspercentage.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.