HBO Marketing en Productmanagement

Tijdsduur
Logo van Efficienter Werken
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Efficienter Werken heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 9 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Efficienter Werken biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Alkmaar, Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Rotterdam, Utrecht, Venlo, Zwolle

Beschrijving

Resultaat

Na afloop van deze opleiding Marketing en Productmanagement bent u in staat om op een effectieve en doeltreffende manier te werken binnen marketing en productmanagement. U heeft inzicht in productmanagement, bent in staat om de marketingmix toe te passen en weet hoe u een productportfolioanalyses opstelt. U bent in staat om marketinginstrumenten toe te passen, heeft inzicht in het productontwikkelingsproces en kunt projectmatig werken. U weet hoe u een productstrategie kunt opstellen en bent in staat om marktsegmentatie toe te passen. Een brede maar vooral ook een praktijkgerichte opleiding op basis van action based learning. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk Case© b…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Product Management, Marketing, Productontwerp / Productontwikkeling, Scrum en Lean Startup.

Resultaat

Na afloop van deze opleiding Marketing en Productmanagement bent u in staat om op een effectieve en doeltreffende manier te werken binnen marketing en productmanagement. U heeft inzicht in productmanagement, bent in staat om de marketingmix toe te passen en weet hoe u een productportfolioanalyses opstelt. U bent in staat om marketinginstrumenten toe te passen, heeft inzicht in het productontwikkelingsproces en kunt projectmatig werken. U weet hoe u een productstrategie kunt opstellen en bent in staat om marktsegmentatie toe te passen. Een brede maar vooral ook een praktijkgerichte opleiding op basis van action based learning. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk.

 

Beschrijving


Een uitdagende baan als productmanager. Productmanagement richt zich op meerdere aspecten binnen een organisatie. Een productmanager is verantwoordelijk voor marketing, productontwikkeling, logistiek, kwaliteit en communicatie. Tijdens deze opleiding komen al deze aspecten uitvoerig terug. Deze opleiding is niet alleen geschikt voor marketeers, maar ook voor medewerkers uit de andere disciplines en medewerkers die direct en indirect te maken hebben met productmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketeers en productmanagers hebben deze opleiding reeds gevolgd.

Doelgroep

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketeer en productmanager die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden op het gebied van marketing en productmanagement. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het beter kunnen beheersen van marketing en productmanagement

Blended Learning

Efficienter Werken Programma biedt haar deelnemers optimale studiebegeleiding in de vorm van Blended Learning. Blended Learning is het goede van twee werelden, klassikaal leren en E-learning. Dit betekent dat iedere cursist, naast de klassikale lessen, een persoonlijke StudieCoach toegewezen krijgt. U kunt gedurende uw studie alle vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. De StudieCoach beoordeelt tevens al uw praktijkopdrachten per studieles en geeft u daarop een heldere feedback. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.

Vooropleiding

Wij stellen geen eisen aan uw vooropleiding. Enige werkervaring is een pré. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van Marketing en Productmanagement. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Een module bestaat uit 8 lessen. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio. Deze praktijkopdrachten worden beoordeeld door de StudieCoach. De opleiding wordt afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen. De StudieCoach begeleidt u bij de gehele studie. De opleiding dient wel binnen 1 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studievoorbereiding

Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.

 

Duur en locaties

Wij verzorgen deze opleiding in zowel dag- als in avondopleiding op 12 locaties in Nederland. De dag- en weekend opleiding is van 10.00 tot 16.00 uur. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur. Al onze opleidingen hebben een 100% startgarantie op de aangegeven locatie, dag, tijdstip en startdatum.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in productmanagement
  • U bent in staat om de marketingmix toe te passen
  • U leert hoe u productportfolioanalyses opstelt.
  • U bent in staat om marketinginstrumenten toe te passen
  • U heeft inzicht in het productontwikkelingsproces
  • U kunt projectmatig werken
  • U leert hoe u een productstrategie kunt opstellen
  • U bent in staat om marktsegmentatie toe te passen

Programma

Module 1   HBO Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beinvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module 2   HBO Productmanagement
  • De basis van productmanagement
  • Productontwikkelingsproces
  • Productstrategie en positionering in de markt
  • Werken met haalbaarheidanalyses
  • Kostprijsberekening
  • Logistiek en kwaliteitszorg
  • Uitvoeren productportfolioanalyse
  • Workshop: Projectmatig werken

Diploma

De opleiding HBO Marketing en Productmanagement biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
  • HBO Marketing en Productmanagement
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële HBO Marketing en Productmanagement - diploma.  

De 8 zekerheden van Efficiënter Werken:

  1. 100% startgarantie;

  2. Direct starten;

  3. Persoonlijke begeleiding;

  4. Geen inschrijfgeld;

  5. Blended Learning (klassikaal en e-learning);

  6. Praktijkgericht;

  7. Cursist staat centraal;

  8. Hoog slagingspercentage.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.