Adviseren en verkopen voor inhoudelijk experts

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Een wereld van verschil
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Een wereld van verschil heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 9 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeWageningen
10 nov. 2020 tot 24 nov. 2020
Toon rooster
event 10 november 2020, 09:00-17:00
event 24 november 2020, 09:00-17:00

Beschrijving

Een wereld van verschil is gespecialiseerd in training van hoger opgeleiden.

Deze training is geschikt voor adviseurs, projectleiders en projectmedewerkers die hun commerciële kwaliteiten willen ontwikkelen, maar allergisch zijn voor gladde verkooppraatjes.  In deze training leer je vanuit deskundigheid en vertrouwen opdrachten acquireren en uitvoeren. Je leert om klanten te raken met je advies. Door het doorgronden van zijn visie, zijn ambitie, doelstellingen en zijn primaire proces. Door het lef te tonen om de vinger op de zere plek te leggen. En de intelligentie te gebruiken om daarop met een passend aanbod aan te sluiten. Je leert iets neer te leggen op een manier die bij jou past, zonder dat de klant het gevoel heeft dat je iets aan het verkopen bent. Het gevolg…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales management, Adviesvaardigheden, NIMA A Sales, NIMA B Sales en Sales forecasting.

Een wereld van verschil is gespecialiseerd in training van hoger opgeleiden.

Deze training is geschikt voor adviseurs, projectleiders en projectmedewerkers die hun commerciële kwaliteiten willen ontwikkelen, maar allergisch zijn voor gladde verkooppraatjes.  In deze training leer je vanuit deskundigheid en vertrouwen opdrachten acquireren en uitvoeren. Je leert om klanten te raken met je advies. Door het doorgronden van zijn visie, zijn ambitie, doelstellingen en zijn primaire proces. Door het lef te tonen om de vinger op de zere plek te leggen. En de intelligentie te gebruiken om daarop met een passend aanbod aan te sluiten. Je leert iets neer te leggen op een manier die bij jou past, zonder dat de klant het gevoel heeft dat je iets aan het verkopen bent. Het gevolg? Gesprekken met klanten worden voor jou een stuk leuker en tegelijkertijd waardevoller voor de klant.

Onderwerpen

• Doorvragen, regie houden.
• Effectief communiceren (onder andere communicatiemodel de Roos van Leary).
• Vraagarticulatie (helder krijgen van de vraag achter de vraag).
• Klantrelatie en commercieel handelen.
• Persoonlijke profilering: jezelf en je organisatie aan de opdrachtgever presenteren.
• Adviesvaardigheden.
• Netwerken.

Werkwijze

De kern van deze training is doen en ervaren. Theorie is leuk, maar je hebt er pas echt iets aan als dit wordt vertaald naar je dagelijkse werkzaamheden en het contact dat je hebt met de klant. Daarom gaan we vooral praktisch aan de slag tijdens deze training. Je gedrag, kennis en vooral vaardigheden worden door middel van praktijksituaties en rollenspelen getraind. Hiervoor is de eerste dag ook een trainingsacteur aanwezig.

We maken zoveel mogelijk gebruik van voorbeelden uit je eigen praktijk, zodat de aansluiting met je werk zo groot mogelijk is. In de periode tussen de trainingsdagen heb je de mogelijkheid om het commercieel denken en handelen in de praktijk toe te passen, zodat tijdens de tweede trainingsdag individuele adviezen voor je werkpraktijk kunnen worden gegeven.

Resultaten

• Je bent in staat om in gesprekken met opdrachtgevers je communicatie op de ander af te stemmen en daarin te schakelen, met behoud van de relatie en gericht op het te behalen resultaat;
• Je hebt handvaten om opdrachtgevers te raken met je advies;
• Je bent je bewust van je persoonlijke uitstraling en deskundigheid als middel om contacten te leggen en commerciële kansen te benutten.

Ervaring opdrachtgever

Onze projectleiders hebben geleerd hoe ze zich uiten, verbaal en non-verbaal, waarbij klantgesprekken leidend waren. Men was enthousiast over aanpak en enthousiasmering vanuit de trainers. Voor mij als baas is zeker zo interessant dat ik duidelijk zie dat men er wat mee doet. De training heeft zichtbaar bijgedragen aan het zelfbewustzijn van mijn mensen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.