Cursus Scrum voor marketing

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Eduvision
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Eduvision heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 38 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Apeldoorn
31 mrt. 2020 tot 7 apr. 2020
Toon rooster
event 31 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 7 april 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
31 mrt. 2020 tot 7 apr. 2020
Toon rooster
event 31 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 7 april 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
29 apr. 2020 tot 6 mei. 2020
Toon rooster
event 29 april 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 6 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
29 apr. 2020 tot 6 mei. 2020
Toon rooster
event 29 april 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 6 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
28 mei. 2020 tot 4 jun. 2020
Toon rooster
event 28 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 4 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
28 mei. 2020 tot 4 jun. 2020
Toon rooster
event 28 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 4 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
26 jun. 2020 tot 3 jul. 2020
Toon rooster
event 26 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 3 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
26 jun. 2020 tot 3 jul. 2020
Toon rooster
event 26 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 3 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Apeldoorn
27 jul. 2020 tot 3 aug. 2020
Toon rooster
event 27 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 3 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 2
Utrecht
27 jul. 2020 tot 3 aug. 2020
Toon rooster
event 27 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 3 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 2

Beschrijving

Inleiding

Scrum is vooral in de ICT een veel gebruikte succesvolle methode die je ondersteunt om met een team doelgericht te werken aan grote, complexe projecten die tijdens de looptijd aan verandering onderhevig zijn. Scrum werkt op basis van het opdelen van een groot project in hapklare brokken. Binnen marketing is dat bijvoorbeeld het optimaliseren van conversie op een website. Het marketingteam werkt in korte sprints van twee tot vier weken samen aan een afgerond, meetbaar en bruikbaar deelresultaat. Dit zijn bijvoorbeeld bepaalde functionaliteiten die toegevoegd of verbeterd moeten worden om direct meer omzet te genereren. De Product Owner geeft in dit proces de prioriteiten aan, waarna…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Scrum, Marketing en Sales, Projectmanagement en Scrum Product Owner.

Inleiding

Scrum is vooral in de ICT een veel gebruikte succesvolle methode die je ondersteunt om met een team doelgericht te werken aan grote, complexe projecten die tijdens de looptijd aan verandering onderhevig zijn. Scrum werkt op basis van het opdelen van een groot project in hapklare brokken. Binnen marketing is dat bijvoorbeeld het optimaliseren van conversie op een website. Het marketingteam werkt in korte sprints van twee tot vier weken samen aan een afgerond, meetbaar en bruikbaar deelresultaat. Dit zijn bijvoorbeeld bepaalde functionaliteiten die toegevoegd of verbeterd moeten worden om direct meer omzet te genereren. De Product Owner geeft in dit proces de prioriteiten aan, waarna het team zelfsturend werkt om alle deelresultaten binnen de gestelde sprinttijd af te ronden.

Tijdens de cursus

Tijdens de Cursus Scrum voor marketing leer je precies wat scrum is en hoe deze methode werkt binnen een marketingomgeving. Je leert de verschillende rollen binnen scrum onderscheiden, hoe je begint met je eerste sprintplanning en je maakt een praktisch plan van aanpak om scrum binnen jouw eigen marketingafdeling toe te passen.

Resultaat

Na afloop van de Cursus Scrum voor marketing :

  • heb je inzicht in de toepassing van scrum specifiek voor marketing
  • benader je de markt (nog beter) vanuit de vraag van de klant
  • heb je met het plan van aanpak een praktische vertaalslag gemaakt van de scrumtheorie op jouw praktijksituatie

De Cursus Scrum voor marketing is specifiek gericht op de toepassing van Scrum binnen een marketingafdeling. De volgende modulen komen aan bod:

Introductie Scrum

  • wat is Scrum en hoe werkt het?

Scrummethode toepassen in marketing

  • Praktijktoepassingen Scrum binnen marketingafdelingen

Artifacts en Backlogs

  • Product backlog
  • Sprint backlog
  • Release / Sprint burn down

Rollen binnen scrum

  • Scrum Master
  • Product Owner
  • Team
  • Stakeholders

Meetings

  • Daily Scrum
  • Sprint planning
  • Sprint review
  • Sprint retrospective

Praktijkcase

Hoe werkt scrum voor jouw marketingafdeling? Tijdens de Cursus Scrum voor marketing werk je aan een praktisch plan van aanpak om de scrummethode op jouw afdeling toe te passen. Zo maak je direct de vertaalslag naar jouw eigen praktijk!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.