Online contentstrategie

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van [De Redactie] Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 [De Redactie] Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 27 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Online contentstrategie
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Karen Man, de
Communicatieadviseur
8
Online contentstrategie

"Goede training met veel praktijkvoorbeelden, handige tips en ruimte voor behandeling van eigen vragen. Er was een goede mix aan deelnemers zodat je ook van elkaars cases wat kan opsteken." - 20-04-2017 10:01

"Goede training met veel praktijkvoorbeelden, handige tips en ruimte voor behandeling van eigen vragen. Er was een goede mix aan deelnemers z… alles lezen - 20-04-2017 10:01

Startdata en plaatsen

Aristo Amsterdam
11 mrt. 2020 tot 18 mrt. 2020
Aristo Amsterdam
9 sep. 2020 tot 16 sep. 2020
Vol

Beschrijving

Omschrijving van de training Online contentstrategie

Relevante en waardevolle content leren produceren die bijdraagt de doelstellingen van uw organisatie. Tijd steken in content die er echt toe doet. Een contentstrategie schrijven en die vertalen naar een plan wat u direct kunt uitvoeren. Dat is het doel van de training contentstrategie.

We beginnen deze praktische dag met het messcherp formuleren van de doelen. Meer conversie, bezoek of thought leadership. Het vraagt allemaal om een andere aanpak met andere KPI’s, meetbare doelen. Tegelijk brengen we de samenstelling van de doelgroep en de informatiebehoefte in kaart.

Zodra we dat helder hebben is het tijd voor de volgende stap: het kiez…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Omschrijving van de training Online contentstrategie

Relevante en waardevolle content leren produceren die bijdraagt de doelstellingen van uw organisatie. Tijd steken in content die er echt toe doet. Een contentstrategie schrijven en die vertalen naar een plan wat u direct kunt uitvoeren. Dat is het doel van de training contentstrategie.

We beginnen deze praktische dag met het messcherp formuleren van de doelen. Meer conversie, bezoek of thought leadership. Het vraagt allemaal om een andere aanpak met andere KPI’s, meetbare doelen. Tegelijk brengen we de samenstelling van de doelgroep en de informatiebehoefte in kaart.

Zodra we dat helder hebben is het tijd voor de volgende stap: het kiezen van het kanaal en de daarbij behorende content typen. Gaan we teksten schrijven of werkt een video beter? Wat kost de productie van al die content en wat levert het concreet op? Daarbij stellen we ook content criteria vast zodat u met een duidelijk plan de deur uit gaat.

Maar daarmee zijn we er nog niet. Er zijn tal van mogelijkheden beschikbaar om zelf te meten hoe content presteert. Uiteraard kijken we daarbij naar de mogelijkheden die bijvoorbeeld Google analytics ons biedt om te meten, maar er is meer. We behandelen onder andere de hardopdenkprocedure, A/B testen, Usabilla, Chartbeat.

Ook de executie van de contentstrategie komt uitvoerig aan bod. Onze docent heeft bij tientallen organisaties in de praktijk ervaren wat de succes- en faalfactoren zijn bij content management. We bekijken voorbeelden van grote en kleine organisaties, banken, verzekeraars, gemeentes, ministeries en non-profit organisaties. Het verkrijgen van draagvlak voor uw strategie speelt daarbij een belangrijke rol.

Aandachtspunt daarbij is content reductie: hoe zorg ik ervoor dat bezoekers niet overspoel met irrelevante content? En hoe kom ik van al die slecht presterende content af?

Wat komt aan bod bij Online contentstrategie?

  • Doelgroep
  • Doelstelling organisatie vertalen naar online doelen
  • Stakeholders in kaart brengen
  • KPI’s bepalen en meetbare doelen stellen
  • Content audit uitvoeren
  • Kanaalkeuze
  • Contenttypen bepalen en content criteria vaststellen
  • Informatie-architectuur en usability
  • Hoe gedragen verschillende typen bezoekers zich op uw online kanalen?
  • Meten en bijsturen
  • Gebruikersonderzoek toepassen om conversie te verhogen
  • Hardopdenkprocedure, A/B testen, Usabilla, Chartbeat
  • Voorbeelden van succesvolle content strategie
  • Structuur aanbrengen in de content
  • Executie: hoe vertaal ik strategie naar de dagelijks praktijk
  • Aansturen redacties
  • Werken met een content kalender, matrix, statuut en stijlgids
  • Content reductie: verwijder overbodige en slechte content
  • Draagvlak verkrijgen binnen de organisatie voor uw contentstrategie
  • Valkuilen

Het is ook mogelijk om onze cursussen en workshops als incompany training te boeken.

8
Gemiddeld cijfer voor Online contentstrategie
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Karen Man, de
Communicatieadviseur
8
Online contentstrategie

"Goede training met veel praktijkvoorbeelden, handige tips en ruimte voor behandeling van eigen vragen. Er was een goede mix aan deelnemers zodat je ook van elkaars cases wat kan opsteken." - 20-04-2017 10:01

"Goede training met veel praktijkvoorbeelden, handige tips en ruimte voor behandeling van eigen vragen. Er was een goede mix aan deelnemers z… alles lezen - 20-04-2017 10:01

Janet Tuil
starstarstarstarstar_border
Janet Tuil
Beschikbaar Ervaren webredacteur/content manager/webmaster
8
Online contentstrategie

"Prima training, veel praktijk en handige tips gekregen. Eerste training veel geoefend, daardoor veel geleerd. Tweede training was veel theorie, had daar graag meer uitgeprobeerd. Ik heb een goede basis meegekregen om mee aan de slag te gaan. Ik vond het inspirerend!" - 22-03-2016 14:20

"Prima training, veel praktijk en handige tips gekregen. Eerste training veel geoefend, daardoor veel geleerd. Tweede training was veel theor… alles lezen - 22-03-2016 14:20

Roland Hakkaart
starstarstarstarstar_border
Roland Hakkaart
Hoofdredacteur Online at Rendement.nl
8
Online contentstrategie

"Kundig, vriendelijk, luistert goed en gebruikt veel cases uit de praktijk. Het was een inspirerende cursus. Veel nieuwe tooltjes ontvangen, waarmee ik mijn dagelijkse werk nóg beter kan uitvoeren :-)" - 18-03-2016 13:03

"Kundig, vriendelijk, luistert goed en gebruikt veel cases uit de praktijk. Het was een inspirerende cursus. Veel nieuwe tooltjes ontvangen, … alles lezen - 18-03-2016 13:03

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met [De Redactie] Trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.