Effectief en Klantgericht communiceren voor kraamverzorgenden

Type product
Tijdsduur
Trainers
Eileen Kalkman+5
Logo van Confriends
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Confriends heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 141 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Effectief en klantgericht communiceren voor kraamverzorgenden

Hoe beter de communicatie op de werkvloer is, hoe beter de samenwerking met klanten is. Soms verloopt het communiceren en samenwerken tussen de kraamverzorgende en het kraamgezin nog niet zo gemakkelijk. Dit kan zijn omdat er geen klik is, of het gezin andere normen en waarden of verwachtingen heeft dan de kraamverzorgende. Hoe ga je als professional om met klanten die boos worden, zich niet aan de afspraken houden, onmogelijke eisen stellen of een andere visie over zorg hebben? In deze actieve training leert de kraamverzorgende communicatievaardigheden die kunnen helpen om effectiever en plezieriger te kunnen samenwerken met de …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

Effectief en klantgericht communiceren voor kraamverzorgenden

Hoe beter de communicatie op de werkvloer is, hoe beter de samenwerking met klanten is. Soms verloopt het communiceren en samenwerken tussen de kraamverzorgende en het kraamgezin nog niet zo gemakkelijk. Dit kan zijn omdat er geen klik is, of het gezin andere normen en waarden of verwachtingen heeft dan de kraamverzorgende. Hoe ga je als professional om met klanten die boos worden, zich niet aan de afspraken houden, onmogelijke eisen stellen of een andere visie over zorg hebben? In deze actieve training leert de kraamverzorgende communicatievaardigheden die kunnen helpen om effectiever en plezieriger te kunnen samenwerken met de kraamvrouw en haar gezin. Klantgericht en proffesioneel communiceren zijn belangrijke onderdelen in deze training. Uw kraamverzorgenden zijn immers het visitekaartje van uw organisatie. Het is mogelijk bij deze training een trainingsacteur in te zetten; hierdoor leren de deelnemers nog meer door te ervaren en te doen. 

Wie

Incompany; voor een groep/team  Kraamverzorgenden van dezelfde organisatie.

Effect

Verbeteren van de communicatie vaardigheden en samenwerking tussen kraamverzorgenden en het gezin.

Inhoud

De training wordt op maat gemaakt. Aan bod kan komen:

  • Feedback geven en ontvangen.
  • Actief luisteren.
  • Communicatiestijlen van jezelf en de ander.
  • Non-verbale communicatie.
  • Het omgaan met weerstand, kritiek, roddelen.
  • Lastige gesprekken voeren en oplossingsgericht benaderen.
  • Professioneel en klantgericht communiceren vanuit de visie van de organisatie.
  • Teamafspraken ten aanzien van communiceren op de werkvloer.

Deze cursus is geaccrediteerd door Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ). Deelnemers ontvangen certificaat.

Aantal bijeenkomsten: 1-4 dagdelen.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Eileen Kalkman - Eigenaar, trainer en ontwikkelaar bij Confriends.
Eileen Kalkman
Eigenaar, trainer en ontwikkelaar bij Confriends.
8,8
Miranda Rep - Eigenaar, trainer en ontwikkelaar bij Confriends.
Miranda Rep
Eigenaar, trainer en ontwikkelaar bij Confriends.
8,9
Lilian Korzilius - Trainer en gedragsacteur bij Confriends
Lilian Korzilius
Trainer en gedragsacteur bij Confriends
9,5
Annette Fehse - Trainer bij Confriends
Annette Fehse
Trainer bij Confriends
Bregje Hermans - Trainer en gedragsacteur bij Confriends
Bregje Hermans
Trainer en gedragsacteur bij Confriends

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.