star

Ervaringen van deelnemers

Ruim 96.000 onafhankelijke ervaringen.

29 Schriftelijke Communicatie Opleidingen, Trainingen & Cursussen

Bekijk ook: Klantgericht schrijven, Creatief schrijven, Offertes schrijven, Zakelijk schrijven, Copywriting, Commercieel schrijven, Schrijven en Effectief communiceren.

Bekijk ook: Klantgericht schrijven, Creatief schrijven en Offertes schrijven.

check_box_outline_blank

Training schriftelijke communicatie

Logo van IPV Training & Advies
Niet Goed Geld Terug
placeVrijdag 20 november 2020 in Zwolle en 4 andere datums

In de training schriftelijke communicatie leer je je zakelijke e-mails, rapporten, offertes en brieven te verbeteren ✓ Startgarantie ✓ Prakt…

check_box_outline_blank

Zakelijk schrijven | Schrijftraining | Bedrijven | Online

Logo van Sunny Training
Niet Goed Geld Terug
Startgarantie
computerOnline: oktober 2020 en 2 andere datums

Jullie krijgen veel verzoeken binnen die direct moeten worden beantwoord en afgehandeld. Dit kunnen bijvoorbeeld 'tickets' zijn als je in de…

check_box_outline_blank

Schrijftraining: Opgeruimd Denken en schrijven

Logo van Your Point
computerOnline: oktober 2020 en 2 andere datums

Eén schrijftraining voor álle soorten zakelijke tekst én inhoudelijke samenwerking voor professionals in elke branche: jurist/advocaat, IT'er, adviseur, beleidsmedewerker, communicatie- en marketing, wetenschap, manager enz. na af…

check_box_outline_blank

MBO Workshop - Schriftelijke Communicatie

Logo van Flex Academy BV
Startgarantie

Na afloop van deze workshop bent u in staat om op een effectieve manier de basiselementen van schriftelijke communicatie toe te passen. Doel…

check_box_outline_blank

Schriftelijke communicatie

Logo van Feedback Training & Consulting
computerOnline: oktober 2020 en 2 andere datums

Leer om brieven en e-mails te schrijven die gelezen worden door de klant en die de band met de klant versterken. Je leert hoe je op verschil…

check_box_outline_blank

Schrijftraining: Effectief reageren op klachten

Logo van Taalcentrum-VU
computerOnline: maandag 7 december 2020 en 3 andere datums
placeOp locatie: maandag 7 december 2020 in Alkmaar en 46 andere datums

Schrijftraining: Effectief reageren op klachten Ook de beste organisaties krijgen wel eens een klacht. De grote vraag is natuurlijk hoe je h…

check_box_outline_blank

Online training schriftelijke communicatie

Logo van IPV Training & Advies
placeMaandag 9 november 2020 in utrecht

Volg de online training schriftelijke communicatie en leer zakelijk corresponderen. Verbeter je schrijfstijl in zakelijke e-mails, rapporten…

check_box_outline_blank

Schrijftraining in company (maatwerk)

Logo van Zakelijk Schrijven
computerOnline: oktober 2020 en 2 andere datums

Maatwerk schrijftraining Een praktijkgerichte training, volledig afgestemd op de leerdoelen en het niveau van de deelnemers. Dat is nog alti…

check_box_outline_blank

Training klantgericht schriftelijk communiceren: leer hoe je klantvriendelijke e-mails en brieven schrijft (met 100% tevredenheidsgarantie)

Logo van ISCV Schrijftrainingen
place's-Hertogenbosch, Alkmaar en 39 andere regio's

Tijdens de training klantgericht schriftelijk communiceren leer je anders tegen zakelijke correspondentie aan te kijken en ontdek je hoe bel…

check_box_outline_blank

Professioneel schriftelijk communiceren

Logo van Management Support Opleidingen
computerOnline: vrijdag 6 november 2020 en 5 andere datums

In deze tweedaagse training leer je hoe je de juiste keuzes in schriftelijke communicatie maakt en wat professioneel en klantgericht schrijv…

check_box_outline_blank

HBO Workshop - Professionele Schriftelijke Communicatie

Logo van Flex Academy BV
Startgarantie

Na afloop van deze workshop bent u in staat om op een effectieve manier de basiselementen van professionele schriftelijke communicatie toe t…

check_box_outline_blank

HBO Workshop - Professionele Schriftelijke Communicatie (privé-les)

Logo van VSK-Academy
placeUtrecht

Na afloop van deze workshop bent u in staat om op een effectieve manier de basiselementen van professionele schriftelijke communicatie toe t…

check_box_outline_blank

Klantvriendelijk Schrijven | Schrijftraining | Gemeenten | Online

Logo van Sunny Training
Startgarantie
placeUtrecht

In deze schrijftraining krijg je van ons heldere en duidelijke tips zodat je hier beter op kunt reageren. We begeleiden je online via ZOOM. …

check_box_outline_blank

Zakelijk Schrijven | Schrijftraining | Bedrijven | Online

Logo van Sunny Training
Startgarantie
computerOnline: maandag 7 december 2020 en 3 andere datums
placeOp locatie: maandag 7 december 2020 in Alkmaar en 46 andere datums

In deze schrijftraining krijg je van ons heldere en duidelijke tips zodat je hier beter op kunt reageren. We begeleiden je online via ZOOM. …

check_box_outline_blank

Klantvriendelijk Schrijven | Schrijftraining | Gemeenten | Online

Logo van Sunny Training
Startgarantie
place's-Hertogenbosch, Alkmaar en 39 andere regio's

In deze schrijftraining krijg je van ons heldere en duidelijke tips zodat je hier beter op kunt reageren. We begeleiden je online via ZOOM. …

Schriftelijke communicatie

Wilt u anderen informeren, overtuigen of vermaken? Schrijven is het leggen van relaties en verbanden. Een heldere opbouw en een logische structuur zijn daarbij belangrijk. Een goed stuk tekst heeft een inleiding, waarin het doel van de tekst duidelijk wordt. In het middendeel volgen de argumenten of uitwerking van het betoog. In de conclusie vat u de tekst samen en beantwoordt u de opgeworpen vragen.

Brieven schrijven is niet gemakkelijk. U moet de juiste toon kunnen aanslaan. Een brief kan erop gericht zijn te informeren, maar de boodschap is lang niet altijd prettig. Draai nooit om de hete brij heen. Soms is een brief erop gericht om iets van iemand gedaan te krijgen, dan is weer een andere toon nodig. Bij een moeilijke boodschap kan een zakelijke toon kwetsend zijn, wanneer u wilt overtuigen is het vaak uw beste optie. Met een dwingende of juist zoetsappige toon is neemt u een onnodig risico.

Het Schrijven van adviezen is een mengeling van informatie overdragen en overtuigen. U moet objectief blijven, maar zult toch ook uw visie willen overdragen. Altijd is het zaak om zowel uw schrijfdoel als uw publiek voor ogen te houden. En vergeet daarbij nooit uw tekst nog eens over te lezen en zo nodig aan te passen!