Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

Type product
Tijdsduur
Trainers
Sjoerd Wenselaar+7
Logo van Coach + Result
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Coach + Result heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 1.426 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Communicatie, #1 in Sales, #2 in Management en #2 in Opleiding & Onderwijs.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Sales, #2 in Opleiding & Onderwijs en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Financieel, #1 in Sales, #2 in Communicatie en #3 overall.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 131 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Manu Heezen
Medewerker klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Het was een zeer leerzame training. Trainer Ivonne heeft mij met veel enthousiasme duidelijke tops en tips gegeven, welke ik nu in de praktijk toepas. Ik ben mij nu bewust van hetgeen ik zeg aan de telefoon. Bedankt Ivonne." - 30-08-2019 09:38

"Het was een zeer leerzame training. Trainer Ivonne heeft mij met veel enthousiasme duidelijke tops en tips gegeven, welke ik nu in de prakti… alles lezen - 30-08-2019 09:38

Beschrijving

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Klantgerichtheid, Communiceren, Telemarketing & telesales en Smalltalk / Kleine gesprekken.

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste wijze doorverbinden
  • Een klant- en servicegerichte houding aannemen
  • Een goede sfeer creëren en de juiste ‘toon’ zetten door te spiegelen aan de klant
  • Omgaan met irritaties en ongenoegen
  • Omgaan met verschillende klanttypen

Voor wie?
De training Klant- en servicegericht telefoneren is o.a. bedoeld voor receptionisten, secretaressen, balie medewerkers, assistenten, klantenservice/customer service medewerkers, binnendienst medewerkers, administratief medewerkers, adviseurs etc. Kortom, voor iedere medewerker die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.

Wij adviseren individuele coaching op de werkplek in navolging op de training. 

Coaching op de werkplek

Ca. vier weken na afronding van de maatwerk combinatietraining volgt een individuele coachingsessie op de werkplek, waarbij direct de vertaalslag wordt gemaakt van de training naar de daadwerkelijke praktijk. Samen met de trainer-coach worden concrete doelen en acties overeengekomen en spreken zij af wanneer zij de voortgang gaan evalueren. Elke deelnemer ontvangt een uitgebreide, individuele rapportage van hetgeen tijdens de coachingsessie is besproken en tevens een exemplaar van het ontwikkelingsplan dat tijdens de coachingsessie is opgesteld. Op overeengekomen tijdstippen hebben de deelnemers contact met de trainer-coach, waarin zij hun vorderingen bespreken.

Maatwerk

Typerend voor onze benaderingswijze, is dat wij ‘van achteren naar voren’ denken. De eerste vraag die wij u dan ook altijd zullen stellen is: ‘Wat wilt u met een verbetertraject bereiken? Welke resultaten verwacht u?’ Het antwoord op deze vraag vormt de input voor het opzetten van uw verbeterprogramma. Het inzetten van een verbetertraject is immers geen doel, maar een middel om uw doel te bereiken. U bent ervan verzekerd dat alle activiteiten die wij met uw medewerkers ondernemen geheel zijn afgestemd op uw organisatie, uw visie, uw markt en bedrijfscultuur. Hierdoor is het draagvlak voor verandering groot, evenals het effect van alle inspanningen ter verbetering. 

Locatie

Incompany trainingen kunnen zowel op de trainingslocatie van Coach + Result (Breda) als op locatie verzorgd worden. Trainingstijden: van 9.30 uur tot 16.30 uur, lunchpauze van 12.30 uur tot 13.30 uur.  

Onze trainer-coaches geven u graag advies over een passend trainings- en coachingtraject binnen uw organisatie!

Trefwoorden: acquisitie, verkoop, verkoopgesprek, verkoper, advies, adviesgesprek, advisering, adviseur, consultant, consultancy, accountmanager, accountmanagement, sales, salesmanager, buitendienst, vertegenwoordiger, projectmanager.

Coach + Result biedt resultaatgerichte en praktische trainings- en coachingtrajecten aan op het gebied van: Verkoop, Service + Klantbeleving, Management en Persoonlijke + Teamontwikkeling. Wij zijn specialist in het vergroten van commerciële slagkracht en het verhogen van klantbeleving, door het optimaliseren van (commercieel) klantcontact. 

Wij richten ons op het beïnvloeden van gedrag, Daarom zijn onze trainingen opgebouwd volgens drie bouwstenen: weten (kennis = wat), willen (motivatie = waarom) en kunnen (kunde = hoe). Wanneer u weet welke vaardigheden en technieken u kunt inzetten in uw contact met klanten, u weet wat dit u oplevert en u beschikt over de kunde om de vaardigheden en technieken daadwerkelijk toe te passen, dan pas kan de gewenste output gerealiseerd worden.

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 131 ervaringen
starstarstarstarstar
Manu Heezen
Medewerker klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Het was een zeer leerzame training. Trainer Ivonne heeft mij met veel enthousiasme duidelijke tops en tips gegeven, welke ik nu in de praktijk toepas. Ik ben mij nu bewust van hetgeen ik zeg aan de telefoon. Bedankt Ivonne." - 30-08-2019 09:38

"Het was een zeer leerzame training. Trainer Ivonne heeft mij met veel enthousiasme duidelijke tops en tips gegeven, welke ik nu in de prakti… alles lezen - 30-08-2019 09:38

starstarstarstarstar
Linda Tjassens Keiser
Medewerkster klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Wat is het fijn om op een opbouwende manier, je verbeterpunten te horen. En welke handvaten je kan gebruiken om je gesprek prettiger te laten verlopen. Het kan altijd beter en je zit een beetje vast in je eigen werkwijze. Dus goed om te horen en te leren en jezelf te ontwikkelen. Bedankt Ivonne voor je enthousiaste manier van trainen." - 23-08-2019 13:15

"Wat is het fijn om op een opbouwende manier, je verbeterpunten te horen. En welke handvaten je kan gebruiken om je gesprek prettiger te late… alles lezen - 23-08-2019 13:15

starstarstarstarstar
D Van Amstel
Klantenservicemedewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Als ik als oude "rot" in het vak ;) nog zoveel kan leren, dan doe je je werk goed!!! met zoveel enthousiasme en toewijding staat ze hier op de afdeling! blijf vooral zo doorgaan!! Jij bent een TOPPER ;) " - 22-08-2019 09:14

"Als ik als oude "rot" in het vak ;) nog zoveel kan leren, dan doe je je werk goed!!! met zoveel enthousiasme en toewijding staat ze hier op … alles lezen - 22-08-2019 09:14

starstarstarstarstar
Sai
Medewerker Klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Enthousiast zoals Ivonne de training gaf, zo enthousiast zit ik vanaf nu aan de telefoon. Wat fijn om een goede basis te hebben, en tips om verschillende soorten gesprekken op een goede manier te voeren.
Vrolijke groet en tot ziens :-)" - 21-08-2019 13:58

"Enthousiast zoals Ivonne de training gaf, zo enthousiast zit ik vanaf nu aan de telefoon. Wat fijn om een goede basis te hebben, en tips om … alles lezen - 21-08-2019 13:58

starstarstarstarstar
m boogaard
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Goede, duidelijke training. Erg leerzaam en goede feedback. Vooral het meeluisteren is erg leerzaam. Je wordt bewuster van wat je zegt aan de telefoon. Op dit moment heb ik goede doelen kunnen stellen om verder te ontwikkelen" - 20-08-2019 13:55

"Goede, duidelijke training. Erg leerzaam en goede feedback. Vooral het meeluisteren is erg leerzaam. Je wordt bewuster van wat je zegt aan d… alles lezen - 20-08-2019 13:55

starstarstarstarstar
Clarien van Oort
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Een zeer leerzame en leuke training, welke vol energie en enthousiasme door Ivonne werd gegeven. Zeker een aanrader voor mensen die al langer ervaring hebben met telefonie, omdat er altijd iets te verbeteren en te leren valt. Ivonne, bedankt voor deze leuke ervaring en je tips, ik maak er dankbaar gebruik van. " - 08-08-2019 12:37

"Een zeer leerzame en leuke training, welke vol energie en enthousiasme door Ivonne werd gegeven. Zeker een aanrader voor mensen die al lange… alles lezen - 08-08-2019 12:37

starstarstarstarstar_half
Petra de Vos
Klantcontact plus medewerker
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Leerzame training die voor een groot gedeelte goed te gebruiken is bij je werk. Juiste handvaten gekregen. Fijne trainer die ook met je meekijkt op je werkplek, om te kijken of je de training direct toepast." - 21-07-2019 14:09

"Leerzame training die voor een groot gedeelte goed te gebruiken is bij je werk. Juiste handvaten gekregen. Fijne trainer die ook met je meek… alles lezen - 21-07-2019 14:09

starstarstarstarstar
Nissrine Laajab
Relatiebeheerder
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Een leerzame training met een geweldige enthousiaste vrouw! Dat straal je goed uit en zo wist je elke medewerker goed betrokken te houden. Persoonlijke training was ook een succes. Keep on the good work!" - 15-07-2019 09:22

"Een leerzame training met een geweldige enthousiaste vrouw! Dat straal je goed uit en zo wist je elke medewerker goed betrokken te houden. P… alles lezen - 15-07-2019 09:22

starstarstarstarstar_half
Renee Israel
medewerker levensverzekeringen
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik vond het een leerzame dag en er werd op een leuke frisse manier gecommuniceerd door Anouk. Mensen werden in hun waarde gelaten en op een positieve en prettige manier beoordeeld" - 15-07-2019 06:45

"Ik vond het een leerzame dag en er werd op een leuke frisse manier gecommuniceerd door Anouk. Mensen werden in hun waarde gelaten en op een … alles lezen - 15-07-2019 06:45

starstarstarstarstar
Natasja de Jongh
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Een zeer leerzame en leuke training. Zeker een aanrader voor mensen die al langer ervaring hebben met telefonie, omdat er altijd iets te verbeteren en te leren valt. Bedankt Ivonne voor je enthousiasme en je tips. Deze ga ik zeker toepassen!! " - 12-07-2019 15:15

"Een zeer leerzame en leuke training. Zeker een aanrader voor mensen die al langer ervaring hebben met telefonie, omdat er altijd iets te ver… alles lezen - 12-07-2019 15:15

starstarstarstarstar_half
judith Geytenbeek
Medewerker Klantcontact
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Heel persoonlijke en praktisch praktijk gerichte training.Fijne leidraad gekregen om goede telefoongesprekente bevorderen.
Er was tijd en ruimte voor vragen en humor.
Trainer zorgde voor een enthousiaste flow en een veilige leeromgeving.

" - 02-07-2019 18:19

"Heel persoonlijke en praktisch praktijk gerichte training.Fijne leidraad gekregen om goede telefoongesprekente bevorderen. Er was tijd en r… alles lezen - 02-07-2019 18:19

starstarstarstarstar
Bolip
Kcc
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"De training was leerzaam en doelgericht. De trainster was energiek, sympathiek en zeer duidelijk. Ik heb veel geleerd van deze training. Niet alles is van toepassing maar ik zal zeker enkele richtlijnen gebruiken. Bedankt voor de goede tips" - 02-07-2019 13:51

"De training was leerzaam en doelgericht. De trainster was energiek, sympathiek en zeer duidelijk. Ik heb veel geleerd van deze training. Nie… alles lezen - 02-07-2019 13:51

starstarstarstarstar_border
Ahmet Hato
Klantencontact medewerker
8
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Energiek, leerzaam en duidelijke training om onze dienstverlening te verbeteren. Zeker een aanrader als je jezelf en je organisatie wilt optimaliseren in het verlenen van goede dienstverlening. Ga zo door!" - 02-07-2019 13:47

"Energiek, leerzaam en duidelijke training om onze dienstverlening te verbeteren. Zeker een aanrader als je jezelf en je organisatie wilt opt… alles lezen - 02-07-2019 13:47

starstarstarstarstar
Rohald Boomaars
Senior assurantie-adviseur Zakelijke Markt
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Anouk was een heel enthousiast en bruisend van energie, wat een positieve flow gaf aan de bijeenkomst. Zeer nuttige tips, die echt toepasbaar zijn in mijn dagelijkse werk en gesprekken met mijn relaties. Ik raad haar zeker aan bij mijn contacten !" - 28-06-2019 09:13

"Anouk was een heel enthousiast en bruisend van energie, wat een positieve flow gaf aan de bijeenkomst. Zeer nuttige tips, die echt toepasbaa… alles lezen - 28-06-2019 09:13

starstarstarstarstar
Fred van Aalten
Senior schadebehandelaar
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Mijn ervaring over de gehele cursusdag is positief, met als uitblinker trainer Anouk. Haar niveau, vakkennis en het enthousiasme bij het overbrengen van de lesstof is van grote klasse. De ontvangst, de locatie en de aangeboden lunch hebben eveneens bijgedragen aan een leerzame en leuke dag.
" - 20-06-2019 10:57

"Mijn ervaring over de gehele cursusdag is positief, met als uitblinker trainer Anouk. Haar niveau, vakkennis en het enthousiasme bij het ove… alles lezen - 20-06-2019 10:57

starstarstarstarstar
Carmen Alberts
HR Medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Anouk heeft mij geleerd hoe ik de beste vragen kan stellen om op die manier te krijgen wat ik graag wil. In de praktijk merk ik ook dat z’n vruchten afwerpt en vind ik het een stuk leuker om mensen te woord te staan." - 18-06-2019 08:50

"Anouk heeft mij geleerd hoe ik de beste vragen kan stellen om op die manier te krijgen wat ik graag wil. In de praktijk merk ik ook dat z’n … alles lezen - 18-06-2019 08:50

starstarstarstarstar
Babs Kouwenberg
HR Servicedesk medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Een hele fijne training, met een hele fijne trainster. Anouk laat je fijn voelen gedurende de training, en geeft op een fijne manier feedback. Er wordt goede informatie gegeven, met duidelijke voorbeelden. En het oefenen zorgt voor meer vertrouwen met de inhoud.

Een echte aanrader! " - 13-06-2019 11:38

"Een hele fijne training, met een hele fijne trainster. Anouk laat je fijn voelen gedurende de training, en geeft op een fijne manier feedbac… alles lezen - 13-06-2019 11:38

starstarstarstarstar_half
Van Ginkel
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Deze leerzame training was vandaag in van der valk in houten. De lunch die we daar kregen was zeer uitgebreid. Het drinken was inbegrepen en voldoende pauzes tussendoor. Deze training is niet langdradig. " - 12-06-2019 14:20

"Deze leerzame training was vandaag in van der valk in houten. De lunch die we daar kregen was zeer uitgebreid. Het drinken was inbegrepen en… alles lezen - 12-06-2019 14:20

starstarstarstarstar
Lo Pieris
Klantenservicemedewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"De training was vandaag bij van der Valk in Houten. Het was een onwijs leuke training en super leerzaam. Koen is een positieve man waar je graag naar luistert. Hij bracht alles heel leuk waardoor je blijft luisteren. Al met al, een goede en positieve ervaring! " - 12-06-2019 14:18

"De training was vandaag bij van der Valk in Houten. Het was een onwijs leuke training en super leerzaam. Koen is een positieve man waar je g… alles lezen - 12-06-2019 14:18

starstarstarstarstar
Karin Onclin
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Training was vandaag in van der Valk on Houten geweldige locatie uitstekende lunch onze coach was Koen Super coach enthousiast wist ons ook heel goed aan te sturen. En ons de noodzaak van een goed telefoongesprek te laten inzien. Kortom een leerzame en super gezellige dag gehad. " - 12-06-2019 14:18

"Training was vandaag in van der Valk on Houten geweldige locatie uitstekende lunch onze coach was Koen Super coach enthousiast wist ons ook … alles lezen - 12-06-2019 14:18

Sjoerd Wenselaar - 'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
Sjoerd Wenselaar
'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
9,9
Esther Noordhoek - 'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
Esther Noordhoek
'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
9,8
Ivonne van Raaij - 'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
Ivonne van Raaij
'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
9,7
Joyce Michielsen - 'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
Joyce Michielsen
'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
9,7
Koen Faber - 'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
Koen Faber
'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
9,5
Anouk Smulders - ‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
Anouk Smulders
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,8
Maryam Leenheer - ‘Life begins at the end of your comfort zone’
Maryam Leenheer
‘Life begins at the end of your comfort zone’
9,3
Udo Heesen - ‘Een doel zonder plan is gewoon een wens'
Udo Heesen
‘Een doel zonder plan is gewoon een wens'
9,5

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.