Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

Type product
Tijdsduur
Trainers
Sjoerd Wenselaar+7
Logo van Coach+Result
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Coach+Result heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 1.658 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Sales, #1 in Secretarieel & Administratief, #1 beste trainer, #2 in Communicatie en #2 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Communicatie, #1 in Sales, #2 in Management en #2 in Opleiding & Onderwijs.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Sales, #2 in Opleiding & Onderwijs en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Financieel, #1 in Sales, #2 in Communicatie en #3 overall.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 149 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Mert Gokgoz
starstarstarstarstar
Mert Gokgoz
Werkvoorbereider
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Het was een super leuke training met een enthousiaste trainer. Ik heb deze training gehad van Maryam in Ulvenhout en raad deze training ook zeker aan! Mocht je moeite hebben aan de telefoon, dan zal deze cursus zeker helpen." - 05-03-2020 15:08

"Het was een super leuke training met een enthousiaste trainer. Ik heb deze training gehad van Maryam in Ulvenhout en raad deze training ook … alles lezen - 05-03-2020 15:08

Wat super! En nu met nog meer vertrouwen aan de slag!

- 05-03-2020 15:08

Beschrijving

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Klantgerichtheid, Communiceren, Telemarketing & telesales en Smalltalk / Kleine gesprekken.

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste wijze doorverbinden
  • Een klant- en servicegerichte houding aannemen
  • Een goede sfeer creëren en de juiste ‘toon’ zetten door te spiegelen aan de klant
  • Omgaan met irritaties en ongenoegen
  • Omgaan met verschillende klanttypen

Voor wie?
De training Klant- en servicegericht telefoneren is o.a. bedoeld voor receptionisten, secretaressen, balie medewerkers, assistenten, klantenservice/customer service medewerkers, binnendienst medewerkers, administratief medewerkers, adviseurs etc. Kortom, voor iedere medewerker die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.

Wij adviseren individuele coaching op de werkplek in navolging op de training. 

Coaching op de werkplek

Ca. vier weken na afronding van de maatwerk combinatietraining volgt een individuele coachingsessie op de werkplek, waarbij direct de vertaalslag wordt gemaakt van de training naar de daadwerkelijke praktijk. Samen met de trainer-coach worden concrete doelen en acties overeengekomen en spreken zij af wanneer zij de voortgang gaan evalueren. Elke deelnemer ontvangt een uitgebreide, individuele rapportage van hetgeen tijdens de coachingsessie is besproken en tevens een exemplaar van het ontwikkelingsplan dat tijdens de coachingsessie is opgesteld. Op overeengekomen tijdstippen hebben de deelnemers contact met de trainer-coach, waarin zij hun vorderingen bespreken.

Maatwerk

Typerend voor onze benaderingswijze, is dat wij ‘van achteren naar voren’ denken. De eerste vraag die wij u dan ook altijd zullen stellen is: ‘Wat wilt u met een verbetertraject bereiken? Welke resultaten verwacht u?’ Het antwoord op deze vraag vormt de input voor het opzetten van uw verbeterprogramma. Het inzetten van een verbetertraject is immers geen doel, maar een middel om uw doel te bereiken. U bent ervan verzekerd dat alle activiteiten die wij met uw medewerkers ondernemen geheel zijn afgestemd op uw organisatie, uw visie, uw markt en bedrijfscultuur. Hierdoor is het draagvlak voor verandering groot, evenals het effect van alle inspanningen ter verbetering. 

Locatie

Incompany trainingen kunnen zowel op de trainingslocatie van Coach + Result (Breda) als op locatie verzorgd worden. Trainingstijden: van 9.30 uur tot 16.30 uur, lunchpauze van 12.30 uur tot 13.30 uur.  

Onze trainer-coaches geven u graag advies over een passend trainings- en coachingtraject binnen uw organisatie!

Trefwoorden: acquisitie, verkoop, verkoopgesprek, verkoper, advies, adviesgesprek, advisering, adviseur, consultant, consultancy, accountmanager, accountmanagement, sales, salesmanager, buitendienst, vertegenwoordiger, projectmanager.

Coach + Result biedt resultaatgerichte en praktische trainings- en coachingtrajecten aan op het gebied van: Verkoop, Service + Klantbeleving, Management en Persoonlijke + Teamontwikkeling. Wij zijn specialist in het vergroten van commerciële slagkracht en het verhogen van klantbeleving, door het optimaliseren van (commercieel) klantcontact. 

Wij richten ons op het beïnvloeden van gedrag, Daarom zijn onze trainingen opgebouwd volgens drie bouwstenen: weten (kennis = wat), willen (motivatie = waarom) en kunnen (kunde = hoe). Wanneer u weet welke vaardigheden en technieken u kunt inzetten in uw contact met klanten, u weet wat dit u oplevert en u beschikt over de kunde om de vaardigheden en technieken daadwerkelijk toe te passen, dan pas kan de gewenste output gerealiseerd worden.

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon
Gebaseerd op 149 ervaringen
Mert Gokgoz
starstarstarstarstar
Mert Gokgoz
Werkvoorbereider
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Het was een super leuke training met een enthousiaste trainer. Ik heb deze training gehad van Maryam in Ulvenhout en raad deze training ook zeker aan! Mocht je moeite hebben aan de telefoon, dan zal deze cursus zeker helpen." - 05-03-2020 15:08

"Het was een super leuke training met een enthousiaste trainer. Ik heb deze training gehad van Maryam in Ulvenhout en raad deze training ook … alles lezen - 05-03-2020 15:08

Wat super! En nu met nog meer vertrouwen aan de slag!

- 05-03-2020 15:08
starstarstarstarstar
Evelien Postema
Teamleider
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Super enthousiaste coach die op een prettige manier een ieder meeneemt en op een positieve manier feedback weet te geven. Ze durft zichzelf kwetsbaar op te stellen waardoor een ander dat ook doet." - 11-02-2020 10:45

"Super enthousiaste coach die op een prettige manier een ieder meeneemt en op een positieve manier feedback weet te geven. Ze durft zichzelf … alles lezen - 11-02-2020 10:45

Dank je wel Evelien. We zien elkaar snel!

- 11-02-2020 10:45
starstarstarstarstar
Anja Hager
Adviseur Advuescentrum
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Vandaag een training van Maryam gehad. Veel goede tips en praktijkvoorbeelden. Maryam geeft de training met veel passie en energie. En nu ga ik het in oraktijk brengen. Bedankt Maryam. " - 09-01-2020 15:40

"Vandaag een training van Maryam gehad. Veel goede tips en praktijkvoorbeelden. Maryam geeft de training met veel passie en energie. En nu ga… alles lezen - 09-01-2020 15:40

Bedankt voor je postieve review. Heel veel succes met het toepassen van de training in de praktijk.

- 09-01-2020 15:40
starstarstarstarstar
Maaike den Bakker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik heb de training gehad bij ons op locatie in apeldoorn. Erg leuk en leerzame dag gehad. Zeker voor herhaling vatbaar. Zeer enthousiaste trainster. Hopelijk krijgen we vaker een training van maryam. Zou leuk zijn. Dag vloog voorbij. Zal coach en result dan ook bij iedereen aanbevelen. Bedankt voor de leuke dag" - 09-01-2020 15:38

"Ik heb de training gehad bij ons op locatie in apeldoorn. Erg leuk en leerzame dag gehad. Zeker voor herhaling vatbaar. Zeer enthousiaste tr… alles lezen - 09-01-2020 15:38

Bedankt! Leuk om te horen dat je een leerzame dag hebt gehad. Ik kom graag weer bij jullie langs om trainingen te geven. Succes met het toepassen!

- 09-01-2020 15:38
Jane-Ann Meijer
starstarstarstarstar_half
Jane-Ann Meijer
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik heb de training gevolgd bij ons op locatie in Apeldoorn. Maryam is een energieke enthousiaste trainer, die goed inspeelt op wat voor jou van toepassing is op basis van de theorie. De training was voor ons toegespitst op retentie, oftewel klantbeeld. Ik heb weer veel geleerd in deze training." - 09-01-2020 15:38

"Ik heb de training gevolgd bij ons op locatie in Apeldoorn. Maryam is een energieke enthousiaste trainer, die goed inspeelt op wat voor jou … alles lezen - 09-01-2020 15:38

Bedankt voor je review. Wat fijn dat je veel geleerd hebt van de training. Heel veel succes met het toepassen van de training in de praktijk.

- 09-01-2020 15:38
starstarstarstarstar_border
Tina Sneijders
Customer servicemedewerkster
8
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Anouk is erg toegankelijk, energiek en deskundig. Haar professionele kijk op zaken en analyserend vermogen geeft een goed inzicht in persoonlijke krachten en leerpunten. Door haar open communicatie en houding voelt het leermoment niet als een bedreiging maar als een aanvulling." - 18-11-2019 10:31

"Anouk is erg toegankelijk, energiek en deskundig. Haar professionele kijk op zaken en analyserend vermogen geeft een goed inzicht in persoon… alles lezen - 18-11-2019 10:31

starstarstarstarstar
Luuk Bierman
analyst AML
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"De Training heeft plaats gevonden bij ons op het kantoor in Zeist. Koen nam ons mee door de cursus met veel energie en plezier. Al met wal hebben we veel geleerd en tussendoor ook gelachen om de praktijkvoorbeelden. Het is een goed handvat voor de toekomst! " - 12-11-2019 14:24

"De Training heeft plaats gevonden bij ons op het kantoor in Zeist. Koen nam ons mee door de cursus met veel energie en plezier. Al met wal h… alles lezen - 12-11-2019 14:24

Linda Zandvliet
starstarstarstarstar
Linda Zandvliet
Transactie monitoring analist
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Training vond plaats op kantoor in Zeist. Training is goed gegeven,stof is goed te volgen en duidelijk. Koen is erg enthousiast en prettig in de omgang. Fijne training, leuke inhoud en oefeningen. " - 12-11-2019 14:23

"Training vond plaats op kantoor in Zeist. Training is goed gegeven,stof is goed te volgen en duidelijk. Koen is erg enthousiast en prettig i… alles lezen - 12-11-2019 14:23

starstarstarstarstar_half
Irena Vieira
Compliance Analyst
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Het was prettig dat de training op locatie werd gegeven. De trainer was heel enthousiast en kon de stof goed overbrengen. Genoeg pauzemomenten. Ik vind rollenspellen normaal vreselijk, maar ook daar ging Koen goed mee om. Ik hield er een goed gevoel aan over. " - 12-11-2019 14:23

"Het was prettig dat de training op locatie werd gegeven. De trainer was heel enthousiast en kon de stof goed overbrengen. Genoeg pauzemoment… alles lezen - 12-11-2019 14:23

starstarstarstarstar
Maarten van der Meijden
AML analist
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Super interessant. Bij de Rabobank in Zeist een dag training gehad. De training was erg interesse actief en gedurende de training heb ik verschillende technieken geleerd m.b.t. het benaderen van klanten. Het was erg leerzaam. Waarvoor dank!" - 12-11-2019 14:22

"Super interessant. Bij de Rabobank in Zeist een dag training gehad. De training was erg interesse actief en gedurende de training heb ik ver… alles lezen - 12-11-2019 14:22

starstarstarstarstar
Diane Pina
Backoffice medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik heb de training telefonie gevolgd. Hele leuke en leerzame training. Super enthousiaste en vrolijke dame. Ik heb veel geleerd van deze training want telefonie is niet mijn sterke punt, maar ik heb veel positieve tips meekregen. " - 07-11-2019 15:27

"Ik heb de training telefonie gevolgd. Hele leuke en leerzame training. Super enthousiaste en vrolijke dame. Ik heb veel geleerd van deze tra… alles lezen - 07-11-2019 15:27

starstarstarstarstar
Martijn Van Vught
Service contract sales specialist
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Ik heb vandaag de training gevolgd in Ulvenhout en ben hier zeer tevreden over. Maryam zorgt voor veel energie en dynamiek in de les en kan haar bij iedereen aanraden." - 07-11-2019 15:23

"Ik heb vandaag de training gevolgd in Ulvenhout en ben hier zeer tevreden over. Maryam zorgt voor veel energie en dynamiek in de les en kan … alles lezen - 07-11-2019 15:23

starstarstarstarstar_border
Jeannette Schreuder
Receptie en customerservice medewerkster
8
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Heb de training van Anouk gehad. Ik heb zelf ruim 20 jaar ervaring als telefoniste/receptioniste. Haar les en haar voorbeelden waren dan ook zeer herkenbaar. Ik heb genoten van haar manier van les geven van de rollenspellen die ze ons liet doen.
De coaching op mijn werkplek heb ik ook als zeer positief ervaren." - 05-11-2019 15:23

"Heb de training van Anouk gehad. Ik heb zelf ruim 20 jaar ervaring als telefoniste/receptioniste. Haar les en haar voorbeelden waren dan ook… alles lezen - 05-11-2019 15:23

Caroline van den Reydt-Maingueneau
starstarstarstarstar
Caroline van den Reydt-Maingueneau
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Heel aangenaam en dynamische training van Maryam gehad. Veel geleerd in korte tijd. Bedankt voor uw enthousiasme en expertise. Het ging prima,makkelijk en het was echt gezellig.Hartelijk dank voor alles " - 05-11-2019 15:13

"Heel aangenaam en dynamische training van Maryam gehad. Veel geleerd in korte tijd. Bedankt voor uw enthousiasme en expertise. Het ging prim… alles lezen - 05-11-2019 15:13

starstarstarstarstar
Michel Voogd
Service specialist
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Het was een zeer leerzame les. Veel geleerd. Ook heel goed dat ze casussen behandelden waar wij op het werk mee te maken hebben. Alles wat we hebben samen gevat is te gebruiken in het praktijk" - 05-11-2019 15:13

"Het was een zeer leerzame les. Veel geleerd. Ook heel goed dat ze casussen behandelden waar wij op het werk mee te maken hebben. Alles wat w… alles lezen - 05-11-2019 15:13

Vincent Wiechers
starstarstarstarstar
Vincent Wiechers
Planner
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Fijne overzichtelijke ervaring. Met mooie voorbeeld trainingen. Ook veel praktijk oefening, ik kan dit weer toepassen in mijn dagelijkse werkzaamheden. Fijne dag gehad, en zeer verzorgde en goed voorbereide training.

Bij deze bedankt Maryam!

Vriendelijke groet,

Vw

" - 05-11-2019 15:12

"Fijne overzichtelijke ervaring. Met mooie voorbeeld trainingen. Ook veel praktijk oefening, ik kan dit weer toepassen in mijn dagelijkse wer… alles lezen - 05-11-2019 15:12

starstarstarstarstar_half
Linda K.
Diëtist
9
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Anouk heeft veel energie en neemt goed de tijd voor je. Door haar enthousiasme blijf je bij de tijd en dit zorgt voor goede resultaten. Na elk gesprek kreeg ik meteen feedback wat ik erg fijn vond. " - 21-10-2019 14:12

"Anouk heeft veel energie en neemt goed de tijd voor je. Door haar enthousiasme blijf je bij de tijd en dit zorgt voor goede resultaten. Na e… alles lezen - 21-10-2019 14:12

starstarstarstarstar
Slaager
HR Servicedesk medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"De cursusinhoud was erg goed. Je werd je bewust van de communicatiemogelijkheden in het telefoongebruik.
Anouk weet altijd positieve feedback te geven en je op een fijne manier naar een hoger niveau te brengen." - 18-10-2019 06:00

"De cursusinhoud was erg goed. Je werd je bewust van de communicatiemogelijkheden in het telefoongebruik. Anouk weet altijd positieve feedba… alles lezen - 18-10-2019 06:00

starstarstarstarstar
Manu Heezen
Medewerker klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Het was een zeer leerzame training. Trainer Ivonne heeft mij met veel enthousiasme duidelijke tops en tips gegeven, welke ik nu in de praktijk toepas. Ik ben mij nu bewust van hetgeen ik zeg aan de telefoon. Bedankt Ivonne." - 30-08-2019 09:38

"Het was een zeer leerzame training. Trainer Ivonne heeft mij met veel enthousiasme duidelijke tops en tips gegeven, welke ik nu in de prakti… alles lezen - 30-08-2019 09:38

starstarstarstarstar
Linda Tjassens Keiser
Medewerkster klantenservice
10
Klant- en servicegericht telefoneren/ Efficiënte afhandeling servicegesprekken/ Klantgericht communiceren aan de telefoon

"Wat is het fijn om op een opbouwende manier, je verbeterpunten te horen. En welke handvaten je kan gebruiken om je gesprek prettiger te laten verlopen. Het kan altijd beter en je zit een beetje vast in je eigen werkwijze. Dus goed om te horen en te leren en jezelf te ontwikkelen. Bedankt Ivonne voor je enthousiaste manier van trainen." - 23-08-2019 13:15

"Wat is het fijn om op een opbouwende manier, je verbeterpunten te horen. En welke handvaten je kan gebruiken om je gesprek prettiger te late… alles lezen - 23-08-2019 13:15

Sjoerd Wenselaar - 'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
Sjoerd Wenselaar
'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
9,9
Esther Noordhoek - 'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
Esther Noordhoek
'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
9,8
Ivonne van Raaij - 'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
Ivonne van Raaij
'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
9,7
Joyce Michielsen - 'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
Joyce Michielsen
'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
9,7
Koen Faber - 'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
Koen Faber
'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
9,5
Anouk Smulders - ‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
Anouk Smulders
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,7
Maryam Leenheer - ‘Life begins at the end of your comfort zone’
Maryam Leenheer
‘Life begins at the end of your comfort zone’
9,8
Myrinke van Werkum - Trainer-Coach
Myrinke van Werkum
Trainer-Coach

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.