Klantgerichte mails en (zakelijke) brieven schrijven

Tijdsduur
Logo van Bosman Communicatie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Bosman Communicatie heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 12 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Bosman Communicatie biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Utrecht

Beschrijving

Een klant heeft een vraag, jij geeft het antwoord. Of hij heeft een probleem, jij lost het op. Je antwoord en oplossing verwoord je in een mail. Dat klinkt toch best eenvoudig. Tegelijkertijd weet je: deze tekst is meer dan dat, het is ook het gezicht van ons bedrijf. En daar ligt de uitdaging.

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor iedereen die wel eens een brief of mail schrijft. Dat kan zowel aan klanten als aan collega’s zijn. Het gaat dan om brieven of mails waarmee je wilt bereiken dat de lezer iets doet, of waarin je informatie aan de lezer geeft.

Wat leer je?

  • Ken je lezers.
    • Wie is mijn doelgroep?
    • Wat past daarbij?
  • Hoe bouw je een brief op?
    • Structuur in boodschappen

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zakelijke brieven, Brieven schrijven, Klantgerichtheid, Schrijven en Schriftelijke communicatie.

Een klant heeft een vraag, jij geeft het antwoord. Of hij heeft een probleem, jij lost het op. Je antwoord en oplossing verwoord je in een mail. Dat klinkt toch best eenvoudig. Tegelijkertijd weet je: deze tekst is meer dan dat, het is ook het gezicht van ons bedrijf. En daar ligt de uitdaging.

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor iedereen die wel eens een brief of mail schrijft. Dat kan zowel aan klanten als aan collega’s zijn. Het gaat dan om brieven of mails waarmee je wilt bereiken dat de lezer iets doet, of waarin je informatie aan de lezer geeft.

Wat leer je?

  • Ken je lezers.
    • Wie is mijn doelgroep?
    • Wat past daarbij?
  • Hoe bouw je een brief op?
    • Structuur in boodschappen
    • Plaats van informatie
    • Gebruik van koppen
    • De kunst van het weglaten
  • Wat zijn de verschillen tussen mails en brieven?
    • Wanneer stuur ik een brief? En wanneer een mail?
    • Hoe zorg ik dat mijn mails gelezen worden?

Wat bereik je?

  • Je lezers begrijpen jouw brieven en mails binnen een paar tellen.
  • Je lezers komen in actie als jij dat wilt.
  • Je lezers zijn tevreden klanten.

Hoe leer je klantgerichte mails en (zakelijke) brieven te schrijven?

Deze training duurt 2 dagdelen. We starten met de ‘ideale brief’ en vervolgens leggen we daar voorbeelden van de cursisten naast. Zo leer je van jezelf en elkaar.

Ook jij kan beter leren communiceren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.