Met aandacht communiceren in de zorg! Klantgericht én met zorg voor jezelf.

Type product
Trainer
Chantal van Ballegooy
Logo van Blaaauw
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Blaaauw heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 72 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Profiteer van een maatwerktraining voor een gewone prijs! Dat is drie A's: aandacht, aandacht, aandacht.

* We trainen je in het hele land en komen naar je toe. 1 op 1 óf  met maximaal 4 collega's. Grotere groepen incompany bespreekbaar. Daarnaast trainen we op centrale locaties in het land.

* We werken bij Blaaauwschrijven met en aan uw eigen teksten. En we werken bij Blaaauwdruk aan úw eigen leerwensen. Géén standaardprogramma.

Blaaauw past bij jou!

Met aandacht communiceren in de zorg

Oftewel mensen in de zorg hun sociaal-communicatieve vaardigheden laten aanspreken. Grofweg zijn er twee uitersten, of de therapeut heeft moeite met daadkracht, het nemen van de regie en de cliënt laten ervaren dat de therapeut écht een expert is.

Óf de therapeut mag ‘loskomen’ van de vakkennis en oprecht contact maken met de cliënt. En alles wat daar tussen zit.

Dit betekent therapeuten eerst inzicht geven en positie laten bepalen, waar sta ik en wie ben ik? Vervolgens handvatten aanreiken, daarmee laten experimenteren en spelen, anderen observeren en met elkaar in gesprek gaan. Om uiteindelijk te vertrouwen op eigen krachten en de meerwaarde voor jez…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

Profiteer van een maatwerktraining voor een gewone prijs! Dat is drie A's: aandacht, aandacht, aandacht.

* We trainen je in het hele land en komen naar je toe. 1 op 1 óf  met maximaal 4 collega's. Grotere groepen incompany bespreekbaar. Daarnaast trainen we op centrale locaties in het land.

* We werken bij Blaaauwschrijven met en aan uw eigen teksten. En we werken bij Blaaauwdruk aan úw eigen leerwensen. Géén standaardprogramma.

Blaaauw past bij jou!

Met aandacht communiceren in de zorg

Oftewel mensen in de zorg hun sociaal-communicatieve vaardigheden laten aanspreken. Grofweg zijn er twee uitersten, of de therapeut heeft moeite met daadkracht, het nemen van de regie en de cliënt laten ervaren dat de therapeut écht een expert is.

Óf de therapeut mag ‘loskomen’ van de vakkennis en oprecht contact maken met de cliënt. En alles wat daar tussen zit.

Dit betekent therapeuten eerst inzicht geven en positie laten bepalen, waar sta ik en wie ben ik? Vervolgens handvatten aanreiken, daarmee laten experimenteren en spelen, anderen observeren en met elkaar in gesprek gaan. Om uiteindelijk te vertrouwen op eigen krachten en de meerwaarde voor jezelf én de organisatie te zien en voelen.

Dit vraagstuk zetten we om in een praktische training. Afhankelijk van de grootte van de groep en de achtergrond van de deelnemers bepalen we samen het aantal dagdelen. Denk aan tussen de 3 – 4 dagdelen. We werken in dagdelen zodat de spanningsboog hoog blijft en ruimte op de dag om ‘ook’ te werken. In die dagdelen werken we met actieve en praktische werkvormen. Kleine groepen van maximaal 6 personen die bij elke oefening bezig zijn wie ben ik? waar sta ik? wat wil ik? en hoe doe ik dat?

Hét resultaat:

Een organisatie vol Experts! Therapeuten die anders zijn gaan denken over zichzelf. Therapeuten die hun Blaaauwdruk kennen en vandaaruit sterk communiceren en in contact gaan en blijven met hun cliënten.

Experts die ervaren dat communicatie en gedrag een groot deel van hun werk behelst. Nu zien dat ze invloed hebben op communicatie en gedrag. Kunnen sturen en beïnvloeden en nog meer vreugde en resultaat halen uit hun werk.

Maatwerk

Wij hebben jarenlange ervaring met deze training in zorg. Van een grote Fysiotherapieketen die elke vestiging traint tot ziekenhuizen en tandartspraktijken. Telkens stemmen wij het programma en de visie van de training af op uw praktijk. Wat zijn uw drijfveren, uw etiquette in de bedrijfscommunicatie en zaken die u belangrijk vindt in klantcontact?  

Neem direct contact op voor een kennismaking en stel al uw vragen! Aaangenaam Blaaauw.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.