Marketing Intelligence voor marketeers

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Marketing Intelligence voor marketeers
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Rudy Neggers
Market Research
9
Marketing Intelligence voor marketeers

"Goede Marketing Intelligence cursus met veel onderwerpen die in korte tijd binnen een duidelijke structuur worden behandeld. Veel praktijkvoorbeelden maken het sprekender. Qua niveau goed te volgen als je enige Marketing- en Statistiekachtergrond hebt." - 19-04-2017 07:04

"Goede Marketing Intelligence cursus met veel onderwerpen die in korte tijd binnen een duidelijke structuur worden behandeld. Veel praktijkvo… alles lezen - 19-04-2017 07:04

Startdata en plaatsen

Amsterdam
20 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
Eindhoven
20 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
Leusden
20 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
Rotterdam
20 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
Utrecht
20 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
Zwolle
20 nov. 2019 tot 27 nov. 2019

Beschrijving

Marketing Intelligence is het vertalen van alledaagse (klant)informatie naar inzichten. Deze inzichten helpen je om onderbouwde beslissingen te nemen met een groter effect op het gebied van bijvoorbeeld marketing campagnes, productontwikkeling of je klant/marktstrategie. 

De ongekende kracht van Marketing Intelligence bij het sturen van marketing en verkoop verklaart waarom steeds meer organisaties dit in de praktijk gaan toepassen. Wie het beheerst kan marketinginspanningen in verschillende kanalen beoordelen en zo beter kansen benutten. Deze training geeft je de handvatten, oplossingen en inhoud om gericht aan de slag te gaan met marketing intelligence.

Je leert:

  • Wat de belangrijkste …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing Intelligence, Database Marketing, Marketing, NIMA Marketing-A en NIMA Marketing-B.

Marketing Intelligence is het vertalen van alledaagse (klant)informatie naar inzichten. Deze inzichten helpen je om onderbouwde beslissingen te nemen met een groter effect op het gebied van bijvoorbeeld marketing campagnes, productontwikkeling of je klant/marktstrategie. 

De ongekende kracht van Marketing Intelligence bij het sturen van marketing en verkoop verklaart waarom steeds meer organisaties dit in de praktijk gaan toepassen. Wie het beheerst kan marketinginspanningen in verschillende kanalen beoordelen en zo beter kansen benutten. Deze training geeft je de handvatten, oplossingen en inhoud om gericht aan de slag te gaan met marketing intelligence.

Je leert:

  • Wat de belangrijkste trends en ontwikkelingen zijn op het gebied van Marketing Intelligence
  • Op welke manieren je Marketing Intelligence kunt toepassen en wat de valkuilen zijn
  • Hoe je data genereert en transformeert tot bruikbare inzichten
  • Hoe je diverse analysetechnieken en voorspellende datamining technieken kunt toepassen
  • Verschillende vormen van segmentatie te onderscheiden en beoordelen
  • De klantwaarde (Customer Life Time Value) te berekenen
  • Hoe je marketing intelligence effectief en structureel implementeert binnen je organisatie

Onderwerpen tijdens de training Marketing Intelligence voor marketeers

 Marketing Intelligence: trends, ontwikkelingen, spectrum en toepassingen  

  • Trends en ontwikkelingen in Marketing Intelligence
  • Marketing intelligence spectrum en toepassingen

Databronnen, dataprepartie, analysetechnieken en datamining

  • Databronnen en datapreperatie
  • Diverse analysetechnieken: o.a. kruistabellen, correlatie, clusteranalyse, factoranalyse

Klantwaarde, segmentatie en overview webanalyse

  • Segmentatie: toepassing en valkuilen 
  • Berekening en toepassing van Klantwaarde / Customer Life Time Value (CLTV) 
  • Voorspellende analysetechnieken en modelbouw (datamining): regressieanalyse, beslisbomen, neutrale netwerken
  • Bouwen van een model met verschillende pakketten (SPSS, SAS, Chordiant, Excel)
  • Valkuilen en beoordeling kwaliteit model 
  • Overview webanalyse: webmining, webanalytics 

​Inrichting testtraject & implementatie in de organisatie

  • De aandachtspunten bij een testtraject
  • Formules voor optimale steekproefgrootte en significantie
  • Werken met testgroepen, controlegroepen en responsformules
  • Marketing Intelligence in de organisatie: mensen, processen, data en tooling

Certificaat

Na afloop van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Voor wie is de training bedoeld?

De training is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil om met data de marketinginspanningen effectiever te maken. Je hebt weinig tot geen ervaring met Marketing Intelligence. Tijdens de training behandelen we zowel B2B als B2C en non-profit.

Vooropleiding & ervaring

Er zijn geen voorvereisten. Enige kennis van marketing en data is wenselijk.

Veelvoorkomende functies bij deze training

  • (Online) marketeers
  • (Online) marketingmanagers
  • Commercieel directeuren
  • Databasemarketeers
  • Marketinganalisten
  • Data analisten
  • Marktonderzoekers
  • (Online) Marketing consultants

Trainingstijden

Deze 2-daagse training wordt gegeven als dagtraining van 09:30 - 16:30 

Voorbereiding

  • Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.
  • Vergeet niet een laptop en oplader mee te nemen naar de training.

Jouw investering

€1295,- voor 2 dagen training, inclusief materiaal, koffie, thee en lunch (exclusief btw).

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is dé opleider voor online marketing, online communicatie,  customer management & customer data en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

9
Gemiddeld cijfer voor Marketing Intelligence voor marketeers
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Rudy Neggers
Market Research
9
Marketing Intelligence voor marketeers

"Goede Marketing Intelligence cursus met veel onderwerpen die in korte tijd binnen een duidelijke structuur worden behandeld. Veel praktijkvoorbeelden maken het sprekender. Qua niveau goed te volgen als je enige Marketing- en Statistiekachtergrond hebt." - 19-04-2017 07:04

"Goede Marketing Intelligence cursus met veel onderwerpen die in korte tijd binnen een duidelijke structuur worden behandeld. Veel praktijkvo… alles lezen - 19-04-2017 07:04

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.