Customer Relationship Management (post-HBO)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Customer Relationship Management (post-HBO)
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Harold Masselink
CRM Consultant
9
Customer Relationship Management (post-HBO)

"Het lijkt zwaar om 1 keer per week een avondsessie te moeten volgen, maar dankzij de bekwame docenten en de boeiende leerstof was dat zeker niet het geval. Je krijgt door de interactieve opzet ook veel nieuwe inzichten via je mede-studenten. Ik ben altijd met plezier gegaan." - 22-06-2016 12:27

"Het lijkt zwaar om 1 keer per week een avondsessie te moeten volgen, maar dankzij de bekwame docenten en de boeiende leerstof was dat zeker … alles lezen - 22-06-2016 12:27

Dank je wel Harold voor jouw feedback. Goed te horen dat je met plezier naar de colleges bent gegaan ;-) en veel nieuwe inzichten hebt verworven. Graag tot ziens bij onze bijeenkomsten!

- 22-06-2016 12:27

Startdata en plaatsen

Amsterdam
25 mrt. 2020 tot 10 jun. 2020
Eindhoven
25 mrt. 2020 tot 10 jun. 2020
Leusden
25 mrt. 2020 tot 10 jun. 2020
Rotterdam
25 mrt. 2020 tot 10 jun. 2020
Utrecht
25 mrt. 2020 tot 10 jun. 2020
Zwolle
25 mrt. 2020 tot 10 jun. 2020
Amsterdam
16 apr. 2020 tot 8 jun. 2020
Leusden
16 apr. 2020 tot 8 jun. 2020
Utrecht
16 apr. 2020 tot 8 jun. 2020

Beschrijving

Customer Relationship & Management (post-HBO opleiding)

Waarde leveren voor de klant en de organisatie door de klant centraal te stellen

Customer Relationship Management is meer dan een CRM-systeem of technologie. Het is een strategie, gericht op het hart van jouw organisatie: de klant. Naast een klantgerichte informatievoorziening, raakt het relatiemanagement, cultuur en verandermanagement.

De post-HBO opleiding Customer Relationship Management bij Beeckestijn Business School geeft je handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met customer relationship management in je eigen organisatie.

Je leert

  • De laatste trends & ontwikkelingen op het gebied van …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Customer Relationship & Management (post-HBO opleiding)

Waarde leveren voor de klant en de organisatie door de klant centraal te stellen

Customer Relationship Management is meer dan een CRM-systeem of technologie. Het is een strategie, gericht op het hart van jouw organisatie: de klant. Naast een klantgerichte informatievoorziening, raakt het relatiemanagement, cultuur en verandermanagement.

De post-HBO opleiding Customer Relationship Management bij Beeckestijn Business School geeft je handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met customer relationship management in je eigen organisatie.

Je leert

  • De laatste trends & ontwikkelingen op het gebied van CRM en klantgericht ondernemen
  • Een visie & strategie te ontwikkelen op een klantgerichte organisatie
  • De strategie uit te werken naar alle onderdelen van CRM, relatiemanagement, gegevensverwerking, informatiesystemen en cultuur
  • Hoe je de resultaten van customer relationship management kunt meten en bijsturen
  • Je schrijft je eigen CRM plan, direct geschikt voor implementatie 

College-onderwerpen opleiding Customer Relationship Management

Module 1 - Strategie & beleid 

  • Introductie, strategie, beleid & CRM plan

Module 2 - Relatiemanagement 

  • Klantwaardemanagement 
  • Klantprocessen; marketing, sales en service

Module 3 - Klantdata en klantgerichte systemen

  • Databronnen
  • Klantgerichte ICT infrastructuur: CRM-systemen selectie en implementatie
  • CRM en privacy 

Module 4 - Organisatie en implementatie

  • Managen van CRM en CEM programma’s en de business case
  • Strategie, verandermanagement en persoonlijk leiderschap bij CRM 
  • Klantgerichte organisatie, Human Resources en werkcollege 

Facultatieve colleges

  • Customer Experience in B2B
  • Marketing & Klantdata: wat mag wel en niet?
  • ​Je bepaalt zelf of je de facultatieve colleges wilt bijwonen.
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

CRM case dag

  • Je werkt in groepjes van 3-4 personen aan een relevante Customer Relationship Management-case uit de praktijk.
  • Je leert in groepsverband en onder begeleiding van de docent de theorie toe te passen in de praktijk en ontwikkelt een CRM-plan voor de betreffende case.
  • Je leert van elkaar en bouwt aan je netwerk.
  • Aan het eind van de dag presenteer je de resultaten aan de andere groepen en de docent.

Individuele eindopdracht

  • Je schrijft je eigen Customer Relationship Managementplan voor jouw organisatie of opdrachtgever.
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent.
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht.
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent.

Wat bereik je met de opleiding Customer Relationship Management?

De opleiding Customer Relationship Management leert je alle aspecten van CRM die je nodig hebt om de klant centraal te zetten in jouw organisatie. Je leert een klantgerichte visie te ontwikkelen voor je organisatie. Binnen 4 maanden beheers je de strategie en praktijk van customer relationship management.

Na afronding van de opleiding:

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends &ontwikkelingen op het gebied van customer relationship management
  • Kun je een customer relationship strategie formuleren
  • Kun je de klantwaarde meten als basis voor een gerichtere inzet van middelen en mensen
  • Weet je hoe je op een goede manier omgaat met het verzamelen, beheren en archiveren van data
  • Ben je bekend met de juridische aandachtspunten van het verzamelen, vasthoden en gebruiken van data
  • Weet je op welke wijze je een CRM programma kunt vormgeven
  • Weet je waar je rekening mee dient te houden bij het inrichten van ICT infrastructuur vanuit CRM perspectief
  • Kun je aan de slag binnen je eigen organisatie met het realiseren van een klantgerichte cultuur
  • Weet je welke consequenties de herinrichting van de organisatiecultuur heeft op de competenties van management en medewerkers
  • Weet je hoe je omgaat met gedragsverandering van individuele medewerkers en wat jouw rol daarbij is
  • Weet je hoe je vanuit een klantperspectief naar afdeling overschrijdende processen kijkt met het oog op een klantgerichte invulling

Diploma & register

  • Je ontvangt, na het succesvol afronden van de opleiding, het post-HBO diploma 'Customer Relationship Management'.
  • Je wordt, bij het behalen van een '7' of hoger als eindcijfer, opgenomen in het register voor CRM Professionals.

Als Beeckestijn alumnus

  • Je kunt na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na je opleiding.

Voor wie is de opleiding Customer Relationship Management bedoeld?

De opleiding is bedoeld voor iedereen die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van CRM en klantgericht management. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk. 

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring

Veelvoorkomende functies bij deze opleiding

  • CRM-professional
  • (Online) marketeer
  • Product manager
  • Account manager
  • Projectleider
  • Beleidsmedewerker
  • Klant contact manager
  • IT-consultant

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste avond in de week
  • Collegetijden: 18:30 - 21:30 uur
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste dag in de week (verdeeld over 4,5 dag)
  • Collegetijden:
    • 09:00 - 12:00 uur - college 1
    • 12:00 - 13:00 uur - lunch
    • 13:00 - 16:00 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €3.450,-
Vakliteratuur & e-learning: €195,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €4.140,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis voorlichtingssessie

Voor meer informatie over de post-HBO opleiding Customer Relationship Management kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een voorlichtingssessie. De voorlichtingssessie geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De voorlichtingssessies worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is dé opleider voor online marketing, online communicatie,  customer management & customer data en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

9
Gemiddeld cijfer voor Customer Relationship Management (post-HBO)
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Harold Masselink
CRM Consultant
9
Customer Relationship Management (post-HBO)

"Het lijkt zwaar om 1 keer per week een avondsessie te moeten volgen, maar dankzij de bekwame docenten en de boeiende leerstof was dat zeker niet het geval. Je krijgt door de interactieve opzet ook veel nieuwe inzichten via je mede-studenten. Ik ben altijd met plezier gegaan." - 22-06-2016 12:27

"Het lijkt zwaar om 1 keer per week een avondsessie te moeten volgen, maar dankzij de bekwame docenten en de boeiende leerstof was dat zeker … alles lezen - 22-06-2016 12:27

Dank je wel Harold voor jouw feedback. Goed te horen dat je met plezier naar de colleges bent gegaan ;-) en veel nieuwe inzichten hebt verworven. Graag tot ziens bij onze bijeenkomsten!

- 22-06-2016 12:27
starstarstarstarstar
Jessica Jonasse
Business Development Manager
10
Customer Relationship Management (post-HBO)

"Veel inspirerende docenten uit de praktijk die nieuwe inzichten en vaardigheden hebben gegeven. Moest er wel echt tijd voor maken, maar door ondersteuning docenten en kennisdeling met medestudenten tijdens groepsopdracht geeft het veel inspiratie. Veel professionele ondersteuning ervaren met mijn individuele opdracht die ik in onze organisatie nu toepas. Echt een TOP-opleiding!" - 16-03-2016 19:20

"Veel inspirerende docenten uit de praktijk die nieuwe inzichten en vaardigheden hebben gegeven. Moest er wel echt tijd voor maken, maar door… alles lezen - 16-03-2016 19:20

starstarstarstarstar_border
Elise Pranger
8
Customer Relationship Management (post-HBO)

"Veel nieuwe inzichten en vaardigheden om toe te passen in de praktijk.
Docenten nemen je mee in het gedachtegoed van waarde toevoegen voor je klant én de organisatie. De één doet dat bij de 1e zin, de ander heeft daar wat meer tijd voor nodig, maar uiteindelijk gaat het om het eindresultaat. Een uitdaging waarin het tempo hoog ligt en waarbij veel te leren valt." - 03-12-2015 22:53

"Veel nieuwe inzichten en vaardigheden om toe te passen in de praktijk. Docenten nemen je mee in het gedachtegoed van waarde toevoegen voor … alles lezen - 03-12-2015 22:53

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.