Digital & Web Analist (Data Analytics)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam - MOA
24 sep. 2019 tot 11 dec. 2019
Leusden
26 sep. 2019 tot 19 dec. 2019
Utrecht
26 sep. 2019 tot 19 dec. 2019
Leusden (dagopleiding)
10 okt. 2019 tot 16 jan. 2020
Utrecht (dagopleiding)
10 okt. 2019 tot 14 feb. 2020
Amsterdam - MOA
29 okt. 2019 tot 14 feb. 2020

Beschrijving

Digital & Web Analist (expert opleiding)

Word digital & web analist!

Steeds meer oriëntatie en koopgedrag vindt online plaats. De uitdaging is om in de online communicatie zo goed mogelijk in te spelen op de behoeftes van de digitale consument. Dat kan door het vastleggen, analyseren en vervolgens optimaliseren van de digital customer journey. Maar wat leg je vast, hoe bepaal je waarop te sturen, hoe configureer je je (web)analytics tool, hoe vertaal je rapporten naar praktische inzichten en hoe zorg je dat deze inzichten resulteren in betere online campagnes, nuttige testen en een hogere conversie? Dat zijn belangrijke onderwerpen van de opleiding Digital & Web Analist.

Je leert

  • Op ta…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

"Heb je een bepaalde vooropleiding nodig of ervaring in de marketing sector?"

Gevraagd door Corne - 13-02-2017 15:25
Voor deze opleiding is een (algemeen) HBO/WO denk- en werkniveau vereist. Zolang dit in orde is kun je de opleiding volgen.
Beantwoord door Emilie Verbunt (Springest adviseur)

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Data analytics, Big Data, Data analyse, Data science en Data Analyse Excel.

Digital & Web Analist (expert opleiding)

Word digital & web analist!

Steeds meer oriëntatie en koopgedrag vindt online plaats. De uitdaging is om in de online communicatie zo goed mogelijk in te spelen op de behoeftes van de digitale consument. Dat kan door het vastleggen, analyseren en vervolgens optimaliseren van de digital customer journey. Maar wat leg je vast, hoe bepaal je waarop te sturen, hoe configureer je je (web)analytics tool, hoe vertaal je rapporten naar praktische inzichten en hoe zorg je dat deze inzichten resulteren in betere online campagnes, nuttige testen en een hogere conversie? Dat zijn belangrijke onderwerpen van de opleiding Digital & Web Analist.

Je leert

  • Op tactisch en operationeel niveau succesvol aan de slag te gaan met digital analytics en webanalyse
  • De analyses zelf uit te voeren in de praktijk
  • Online data te meten, analyseren, interpreteren en optimaliseren van digitale kanalen
  • Werken met diverse tools op het gebied van oa. webanalytics, social analytics en dashboarding
  • Je schrijft je eigen digital- en webanalytics plan 

Onderwerpen en colleges tijdens de opleiding Digital & Web Analist

De opleiding bestaat uit 20 colleges en 3 toetsmomenten. De opleiding leert je concreet hoe je aan de slag kunt met Digital & Webanalytics.

Module 1 – Introductie, meetplan en online marketinginstrumenten

  • Introductie en meetplan Digital & Webanalytics
  • Online marketing instrumenten
  • ​Search engine advertising (Google Adwords)

Module 2 – Google Analytics

  • Google Analytics inrichten
  • Google Analytics rapportages en analyses
  • Google Analytics advanced dataverzameling
  • Google Analytics advanced analyses
  • ​Examentraining Google Analytics examen (incl. examen)

Module 3 - Overige analysetools en tagmanagement

  • Tagmanagement toepassing
  • Introductie Adobe Analytics
  • Actief aan de slag met Adobe Analytics
  • Meten van Social Media
  • Actief aan de slag met Social Media analytics

Module 4 – Conversie optimalisatie

  • Conversie optimalisatie
  • A/B en multivariate testen (4 uur)

Module 5 – Implementatie en leiderschap

  • Datavisualisatie
  • Dashboarding
  • De rol van de digital analist in de organisatie
  • Actief aan de slag met je digital analytics plan

Facultatief college

  • Onderwerp: Marketing & klantdata: wat mag wel en niet?
  • Je bepaalt zelf of je het facultatieve college wilt bijwonen.
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

Individuele eindopdracht

  • Je schrijft je eigen digital & web analyticsplan voor jouw organisatie of opdrachtgever
  • Je wordt hierin gecoacht door een van je kerndocenten
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent

Individueel huiswerk

O.a. doornemen literatuur, eventueel zelf oefenen met tools, filmpjes bekijken.

Individuele eindtoets

MOA Theorietoets met multiple choice vragen. Toetsing binnen maand na het laatste college.

Resultaat: wat bereik je met de opleiding Digital & Web Analist?

Wat bereik je met de opleiding Digital & Web Analist?

Tijdens de opleiding Digital & Web Analist word je opgeleid tot een volwaardig specialist op het gebied van digitale en webanalyse. Niet alleen in theorie, maar zeker ook de praktijkvaardigheden door zelf tijdens de opleiding aan de slag te gaan met diverse (analyse) tools. Je bent direct klaar voor de praktijk en kunt aan de slag als digital en/of webanalist.

Na afronding van de opleiding:

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van digital & web analytics
  • Kun je een digital & web analytics strategie formuleren
  • Weet je welk kanaal je het beste in welke fase kan inzetten en hoe je dit meetbaar maakt
  • Weet je hoe Google Adwords werkt, wat de mogelijkheden zijn en hoe je een goede campagne opzet
  • Kun je doelen instellen en configureren in Google Analytics
  • Ken je de standaard rapporten en de analyse mogelijkheden van Google Analytics
  • Ben je bekend met de advanced mogelijkheden van Google Analytics, zoals advanced filters, custom dimensions en event tracking
  • Ben je bekend met advanced analyses binnen Google Analytics, zoals campagne analyse, e-commerce tracking en geavanceerde analyses
  • Ken je de verschillende tools, werkwijzen en mogelijkheden van tagmanagement
  • Ken je de mogelijkheden en werkwijze van Adobe Analytics en kun je variabelen, metrics en rapporten inrichten
  • Weet je welke KPI’s van belang zijn bij de data en analytics van verschillende social media 
  • Ken je de belangrijkste persuasion principes, modellen en beïnvloedingstechnieken en weet je hoe je deze toepast 
  • Weet je welke bronnen (naast analytics data) je kunnen helpen om inzicht te verkrijgen in verbetering van de website
  • Ben je in staat A/B en multivariate testen uit te voeren
  • Ken je het belang van datavisualisatie bij het overtuigen van de opdrachtgever en weet je welke stappen je moet nemen om tot goede datavisualisatie te komen
  • Ben je bekend met verschillende dashboard tooling en kun je zelf een dashboard bouwen met Google Data Studio
  • Kun je leiderschap effectief inzetten in je eigen rol en weet je hoe je de organisatie en het management in beweging krijgt om veranderingen door te voeren

Diploma & register

  • Je ontvangt na het succesvol afronden van de opleiding, de diploma’s Google Analytics Individual Qualification en Expert diploma 'Digital & Web Analist' (post-HBO niveau).
  • Je wordt bij het behalen van een 7 of hoger als eindcijfer 7, opgenomen in het MOA 'Register Digital- & Webanalist'.

Als Beeckestijn alumnus

  • Kun je na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Bouw je een relevant en interessant netwerk op, ook na je opleiding. 

Voor wie is de opleiding Digital & Web Analist bedoeld?

De opleiding Digital & Web Analist is ontwikkeld voor (young) professionals die zich willen ontwikkelen op het gebied van webanalyse en digital analyse. De opleiding is bijzonder geschikt voor iedereen die zelf aan de slag wil als digital analist of web analist.

Vooropleiding

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Werkervaring is niet vereist. Deze opleiding is ook geschikt voor starters.
  • Affiniteit met online marketing
  • Van de deelnemers wordt verwacht dat zij een intensief avond- of dagprogramma kunnen volgen, dat een beroep zal doen op hun analytische en communicatieve vaardigheden.

Veel voorkomende functies bij deze opleiding

  • (Online) marketeers
  • E-mail marketeers
  • Productmanagers
  • Communicatiemanagers
  • Database marketeers
  • Campagnemanagers
  • Direct marketeers
  • Marktonderzoekers​

Collegetijden en -duur

Avondvariant

  • 20 colleges (2 per dag) op 1 vaste middag/avond in de week
  • Collegetijden:
    • ​14:30 - 17:30 uur - college 1
    • 17:30 - 18:30 uur - dinerbuffet
    • 18:30 - 21:30 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 4 tot 6 uur per week naast de colleges
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 5 maanden

Dagvariant

  • 20 colleges (2 per dag) op 1 vaste dag in de week
  • Collegetijden:
    • 09:30 - 12:30 uur - college 1
    • 12:30 - 13:30 uur - lunch
    • 13:30 - 16:30 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 4 tot 6 uur per week naast de colleges
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 5 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten) €4.650,-
Vakliteratuur & e-learning €195,-
Examenkosten voor alle 3 de examens (MOA-examen, Google Analytics Individual Qualification en het prakijkexamen/groepsexamen) inclusief coaching & begeleiding €495,-Totaalprijs €5.340,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch- of dinerbuffet
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

*De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis proefcollege 

Voor meer informatie over de expert opleiding Digital & Web Analist kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een proefcollege. Het proefcollege geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De proefcolleges worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

   

"Heb je een bepaalde vooropleiding nodig of ervaring in de marketing sector?"

Gevraagd door Corne - 13-02-2017 15:25
Voor deze opleiding is een (algemeen) HBO/WO denk- en werkniveau vereist. Zolang dit in orde is kun je de opleiding volgen.
Beantwoord door Emilie Verbunt (Springest adviseur)

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.