Customer Journey Management (korte opleiding)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,3
Gemiddeld cijfer voor Customer Journey Management (korte opleiding)
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Alex Baar
starstarstarstarstar_half
Alex Baar
9
Customer Journey Management (korte opleiding)

"Dit was mijn 2e opleiding bij Beeckestijn en wederom erg zeer goed bevallen. Goede docenten met veel praktijkervaring en de juiste instelling, men brengt e.e.a. met veel passie en alle docenten die ik heb gehad nemen uitgebreid de tijd voor vragen.
Het leuke vind ik altijd dat Beeckestijn ervoor zorgt dat je bij de opleidingen verschillende docenten krijgt. Per subonderdeel iemand die expert is. Locatie was in Utrecht prima locatie, goed te bereiken. Ook ging het contact met de Beeckestijn Administratie prima! Ze hebben me erg goed en snel geholpen! Compliment!

Als verbetering geef ik de onderwijsportal aan. Die vind niet intuitief werken.

Tevens als onderdeel van de cursus misschien iets toevoegen van Design Thinking en iets dieper op Agile ingaan. " - 07-07-2017 14:22

"Dit was mijn 2e opleiding bij Beeckestijn en wederom erg zeer goed bevallen. Goede docenten met veel praktijkervaring en de juiste instellin… alles lezen - 07-07-2017 14:22

Dag Alex,

Dank je voor jouw mooie review! Uiteraard zijn we blij te horen dat je (weer) een positieve ervaring hebt gehad bij Beeckestijn Business School.
De verbeterpunten over de online omgeving en de college onderwerpen zal ik aan mijn collega doorgeven. :)

We hopen je na de zomer graag weer te mogen begroeten tijdens de bijeenkomsten, clinics of andere events.

- 07-07-2017 14:22

Startdata en plaatsen

Amsterdam (dagopleiding)
21 jan. 2020 tot 25 mei. 2020
Amsterdam
28 jan. 2020 tot 12 mei. 2020
Leusden (dagopleiding)
29 jan. 2020 tot 1 apr. 2020
Utrecht (dagopleiding)
29 jan. 2020 tot 1 apr. 2020
Leusden
30 jan. 2020 tot 23 apr. 2020
Utrecht
30 jan. 2020 tot 23 apr. 2020

Beschrijving

Customer Journey Management (korte opleiding)

Ontwikkel de optimale customer journey en zet de klant centraal

De essentie van customer journey management is de klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leidt tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs.

De opleiding Customer Journey Management bij Beeckestijn Business School leert je hoe je een goede customer experience strategie ontwikkelt en implementeert. Het doel is de optimale customer journey te ontwikkelen, waarbij de klantbeleving wordt verbeterd en de klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid wordt gerealiseerd.

Je leert

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Customer Journey, SEO, UX / User Experience Design, Neuromarketing en Customer Insight.

Customer Journey Management (korte opleiding)

Ontwikkel de optimale customer journey en zet de klant centraal

De essentie van customer journey management is de klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leidt tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs.

De opleiding Customer Journey Management bij Beeckestijn Business School leert je hoe je een goede customer experience strategie ontwikkelt en implementeert. Het doel is de optimale customer journey te ontwikkelen, waarbij de klantbeleving wordt verbeterd en de klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid wordt gerealiseerd.

Je leert

  • De laatste trends en inzichten op het gebied van customer experience
  • Een customer experience strategie te ontwikkelen en te vertalen naar een customer experience plan
  • Customer journeys en persona’s in kaart te brengen
  • Hoe je customer experience goed organiseert en implementeert binnen je organisatie
  • Je schrijf je eigen customer experience plan

Deze opleiding is een korte variant van de uitgebreidere post-HBO opleiding Customer Experience & Journey Management.

Optionele module Contact Center Management

Het is mogelijk om bij de opleiding Customer Journey Management de aanvullende module Contact Center Management te volgen. In 3 extra colleges leer je over workforce management, kennismanagement en performance management.

College-onderwerpen opleiding Customer Journey Management

Module 1 - Customer Experiance trends & strategie 

  • Customer Experience trends, strategie & het customer experience plan
  • Onderzoeken van klantbeleving
  • De rol van het  merk in customer experience en touch points design

Module 2 - Tactieken 

  • Mapping van touch points en customer journeys
  • Persona ontwikkeling

Module 3 - Organisatie & implementatie

  • Businesscase, implementatie van customer experience programma's & werkcollege

Facultatieve colleges

  • Customer Experience in B2B
  • Marketing & Klantdata: wat mag wel en niet? ​
  • Je bepaalt zelf of je de facultatieve colleges wilt bijwonen. 
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

Individuele opdracht 

  • Je stelt een strategische en praktische uitvoering van de customer journey op voor jouw organisatie of voor een relatie
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent.
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht.
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent.

Heb je op dit moment al vragen over de individuele opdracht? Aarzel dan niet om even contact met ons op te nemen voor meer informatie.

Wat bereik je met de opleiding Customer Journey Management?

In de opleiding leer je van experts hoe je een goede customer journey in kaart brengt en kun je analyseren waar de verbetermogelijkheden liggen. Binnen vier maanden beheers je de strategie en praktijk van customer journey management.

Na afronding van de opleiding:

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van customer experience
  • Kun je een customer experience strategie formuleren
  • Ben je bekend met de begrippen zoals customer journey mapping, touchpoints en ‘the peak end rule’
  • Ben je bekend met de verschillende methoden en technieken van onderzoek
  • Ben je in staat een persona te ontwikkelen en weet je de valkuilen en succesfactoren in de implementatie
  • Kun je de merkwaarden bepalen op het niveau van bestaansrecht, belofte en bewijs
  • Ben je in staat branded touchpoints te creëren
  • Ben je in staat een harde businesscase te ontwikkelen
  • Ben je in staat customer experience programma’s te plannen en te meten en sturen op de gewenste ROI op deze investeringen

Diploma

  • Je ontvangt na het succesvol afronden van de opleiding, het diploma 'Customer Journey Management'.

Als Beeckestijn alumnus

  • Kun je na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Bouw je een relevant en interessant netwerk op, ook na je opleiding. 

Voor wie is de opleiding Customer Journey Management bedoeld?

Deze opleiding is geschikt als je je huidige kennis wilt verbreden en verdiepen en deze graag toepast in de praktijk.

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring

Veel voorkomende functies bij deze opleiding

  • Servicemanagers
  • Customer experience professionals
  • Customer journey managers
  • B2B-marketeers
  • Channelmanagers
  • CRM-ers
  • Adviseurs
  • Marketing analisten
  • Marketingmanagers
  • Salesmanagers
  • Productmanagers
  • Marketing/communicatiemanagers

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 6 colleges op 1 vaste avond in de week
  • Collegetijden: 18:30 - 21:30 uur
  • Studiebelasting: ongeveer 110 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 6 colleges op 1 vaste dag in de week (verdeeld over 4,5 dag)
  • Collegetijden:
    • 09:00 - 12:00 uur - college 1
    • 12:00 - 13:00 uur - lunch
    • 13:00 - 16:00 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 110 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €1.990,-
Vakliteratuur & e-learning: €195,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €2.680,-  
Optioneel Extra module Contact Center Management: €495,-
Totaalprijs incl. module Contact Center Management: €3.175,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis voorlichtingssessie

Voor meer informatie over de korte opleiding Customer Journey Management kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een voorlichtingssessie. De voorlichtingssessie geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De voorlichtingssessies worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is dé opleider voor online marketing, online communicatie,  customer management & customer data en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

8,3
Gemiddeld cijfer voor Customer Journey Management (korte opleiding)
Gebaseerd op 3 ervaringen
Alex Baar
starstarstarstarstar_half
Alex Baar
9
Customer Journey Management (korte opleiding)

"Dit was mijn 2e opleiding bij Beeckestijn en wederom erg zeer goed bevallen. Goede docenten met veel praktijkervaring en de juiste instelling, men brengt e.e.a. met veel passie en alle docenten die ik heb gehad nemen uitgebreid de tijd voor vragen.
Het leuke vind ik altijd dat Beeckestijn ervoor zorgt dat je bij de opleidingen verschillende docenten krijgt. Per subonderdeel iemand die expert is. Locatie was in Utrecht prima locatie, goed te bereiken. Ook ging het contact met de Beeckestijn Administratie prima! Ze hebben me erg goed en snel geholpen! Compliment!

Als verbetering geef ik de onderwijsportal aan. Die vind niet intuitief werken.

Tevens als onderdeel van de cursus misschien iets toevoegen van Design Thinking en iets dieper op Agile ingaan. " - 07-07-2017 14:22

"Dit was mijn 2e opleiding bij Beeckestijn en wederom erg zeer goed bevallen. Goede docenten met veel praktijkervaring en de juiste instellin… alles lezen - 07-07-2017 14:22

Dag Alex,

Dank je voor jouw mooie review! Uiteraard zijn we blij te horen dat je (weer) een positieve ervaring hebt gehad bij Beeckestijn Business School.
De verbeterpunten over de online omgeving en de college onderwerpen zal ik aan mijn collega doorgeven. :)

We hopen je na de zomer graag weer te mogen begroeten tijdens de bijeenkomsten, clinics of andere events.

- 07-07-2017 14:22
Carolien Beijer
starstarstarstarstar_half
Carolien Beijer
Shopping Centre Manager ★ Proactief ★ Ondernemend ★ Customer Journey ★ Enthousiast ★ Communicatief vaardig ★ Teamwork
9
Customer Journey Management (korte opleiding)

"Tijdens de verkorte opleiding heb ik in de colleges van de diverse docenten veel kennis en inspiratie opgedaan die ik in mijn individuele opdracht heel goed heb kunnen toepassen. In mijn nieuwe baan wil ik heel graag gebruik gaan maken van deze kennis!" - 04-07-2017 13:02

"Tijdens de verkorte opleiding heb ik in de colleges van de diverse docenten veel kennis en inspiratie opgedaan die ik in mijn individuele op… alles lezen - 04-07-2017 13:02

Dank voor de review! Heel veel succes met het toepassen van de opgedane kennis in je nieuwe baan.

- 04-07-2017 13:02
starstarstarstar_halfstar_border
Hendriksma
7
Customer Journey Management (korte opleiding)

"Inspirerende cursus met veel praktische handvaten! Inhoudelijk vond ik het goed, alleen de communicatie vanuit Beeckestijn vond ik slecht. Als je je aanmeldt, dan weet je niet wanneer de opleiding klaar is. En je kan niet snel schakelen met hen." - 30-06-2017 11:07

"Inspirerende cursus met veel praktische handvaten! Inhoudelijk vond ik het goed, alleen de communicatie vanuit Beeckestijn vond ik slecht. A… alles lezen - 30-06-2017 11:07

Goedemiddag,
Bedankt voor de review. We zijn blij om te horen dat je tevreden bent over de opleiding. We zullen je feedback over de communicatie meenemen als verbeterpunt. :)

- 30-06-2017 11:07

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.