Marketing voor niet-marketeers

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Avans+
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Avans+ heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 573 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Breda
28 nov. 2019
Breda
20 feb. 2020

Beschrijving

Marketing voor niet-marketeers

(categorie: Management en Bedrijfskunde)

Jouw klanten écht begrijpen
Wat willen klanten nu écht? Dat is een enorme uitdaging voor marketeers. Als leidinggevende, specialist of adviseur heb je in jouw dagelijkse werk ook te maken met klantbehoeften en marketingvragen. Je ziet het liefst dat je klanten vaker terugkomen of nieuwe producten bij je afnemen. Dat vraagt inzicht in wie jouw klant is: wat wil hij eigenlijk en hoe gedraagt hij zich? In deze marketing opleiding leer je de marketingstrategie van je organisatie doorgronden. Deze marketing strategie vertaal je naar jouw eigen afdeling. Je leert ook je klant begrijpen, onder meer aan de hand van zijn customer…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Marketing en Sales, Marketingstrategie, Digital Marketing en Online marketing.

Marketing voor niet-marketeers

(categorie: Management en Bedrijfskunde)

Jouw klanten écht begrijpen
Wat willen klanten nu écht? Dat is een enorme uitdaging voor marketeers. Als leidinggevende, specialist of adviseur heb je in jouw dagelijkse werk ook te maken met klantbehoeften en marketingvragen. Je ziet het liefst dat je klanten vaker terugkomen of nieuwe producten bij je afnemen. Dat vraagt inzicht in wie jouw klant is: wat wil hij eigenlijk en hoe gedraagt hij zich? In deze marketing opleiding leer je de marketingstrategie van je organisatie doorgronden. Deze marketing strategie vertaal je naar jouw eigen afdeling. Je leert ook je klant begrijpen, onder meer aan de hand van zijn customer journey en online gedrag. Zo kun je je klant nog beter centraal stellen. Dat doe je onder meer door je communicatie en je proces op hem aan te laten sluiten. Verder zorg je ervoor dat je team steeds het belang van de klant voorop stelt, zonder de focus van jouw organisatie te verliezen.

Meer klantgerichtheid
Je bekijkt wat de invloed is van omgevingsfactoren, zoals ketenpartners, andere aanbieders en veranderende wet- en regelgeving. Wat is hun invloed op de sterktes en zwaktes van jouw organisatie en afdeling? Aan de hand daarvan kies je een gerichte aanpak richting de klant. Bijvoorbeeld in de vorm van segmentatie, positionering, online gedrag en andere marketinginstrumenten. Daarbij trek je vaak samen op met een communicatiespecialist of marketeer. Deze opleiding geeft jou meer inzicht in marketingbegrippen, zodat je marketingvoorstellen kunt maken en beoordelen. Ook kun je de uitvoering ervan kritisch volgen. Dit zorgt ervoor dat je afdeling klantgerichter werkt en concurrentievoordeel kan behalen.

Leren van elkaar
Je leert van docenten die werken in de praktijk en vooral van jouw mede-deelnemers. Zij hebben wellicht ervaring in een andere branche, maar staan voor dezelfde uitdagingen als jij. Door in de lessen samen praktijkvoorbeelden te bespreken, kom je tot verfrissende en waardevolle inzichten. Deze neem je onder meer mee in jouw eigen opdracht.

Doelgroep

Je denkt en werkt minimaal op hbo-niveau. Je hebt geen marketingfunctie, maar wilt wel meer weten over marketing, omdat je in jouw dagelijks werk te maken hebt met klantbehoeften en marketingvragen. Door meer inzicht in de marketingstrategie van jouw organisatie kun je deze effectiever vertalen naar je eigen afdeling. Zo kun je nog klantgerichter werken en een concurrentievoordeel behalen. Het maakt niet uit in welke branche je werkzaam bent.

Werkvorm

Jouw persoonlijke ontwikkeling staat centraal. Onze docenten, coaches en opleidingsmanagers begeleiden je bij het bereiken van jouw persoonlijke doelen. Je past verschillende methodieken direct toe op je eigen vraagstuk. Dit vraagstuk is voor je de rode draad door de opleiding. Hierbij krijg je persoonlijke begeleiding om dit vraagstuk op te lossen. Je leert hierdoor het beste uit jezelf te halen en neemt wat je leert meteen mee naar jouw eigen organisatie. Door interactief kennis en ervaringen uit te wisselen met je mede-deelnemers, kom je tot verfrissende en waardevolle inzichten.

Resultaat

Alles wat je tijdens de opleiding leert kun je de volgende dag in de praktijk toepassen. We helpen je niet alleen om vakinhoudelijk sterker te worden, maar er wordt ook gewerkt aan jouw persoonlijk leiderschap en leer je draagvlak te creëren. Je begrijpt jouw klant en hebt inzicht in zijn (online) gedrag. Door je bekendheid met verschillende marketinginstrumenten kies je een passende benaderingswijze voor jouw klant. Je werkt hierdoor nog klantgerichter binnen je afdelingsproces en communicatie. Ook ben je voldoende toegerust om samen met een marketeer marketingvoorstellen te beoordelen en uit te voeren. Kortom, je kunt (nog) klantgerichter gaan werken.

Avans+ - Met een plus achter je naam bereik je meer.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Avans+, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.