Marketing en klantgerichtheid

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Avans+
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Avans+ heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 573 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Arnhem
28 nov. 2019
Breda
28 nov. 2019
Eindhoven
28 nov. 2019
Rotterdam
28 nov. 2019
Rotterdam
28 nov. 2019
Utrecht
28 nov. 2019
Arnhem
20 feb. 2020
Breda
20 feb. 2020
Eindhoven
20 feb. 2020
Rotterdam
20 feb. 2020
Utrecht
20 feb. 2020

Beschrijving

Marketing en klantgerichtheid

(categorie: Management en bedrijfskunde)

Inleiding

De dynamiek van marketing en klantgerichtheid
Organisaties zonder klanten bestaan niet. Toch is écht denken vanuit de klantbehoefte een enorme uitdaging. Voor marketeers en ook voor jou als leidinggevende, specialist of adviseur. In je dagelijkse werk heb je te maken met klantbehoeften en marketingvragen. Je wilt dat meer klanten terugkomen of nieuwe producten bij je afnemen. Daarvoor moet je eerst begrijpen wie jouw klant is, wat hij wil en hoe hij zich gedraagt. In deze opleiding Klantgerichtheid leer je de marketingstrategie van jouw organisatie beter begrijpen. Je vertaalt deze naar jouw eigen afdeling. Je l…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Klantgerichtheid, Marketing en Sales, Accountmanagement en Contractmanagement.

Marketing en klantgerichtheid

(categorie: Management en bedrijfskunde)

Inleiding

De dynamiek van marketing en klantgerichtheid
Organisaties zonder klanten bestaan niet. Toch is écht denken vanuit de klantbehoefte een enorme uitdaging. Voor marketeers en ook voor jou als leidinggevende, specialist of adviseur. In je dagelijkse werk heb je te maken met klantbehoeften en marketingvragen. Je wilt dat meer klanten terugkomen of nieuwe producten bij je afnemen. Daarvoor moet je eerst begrijpen wie jouw klant is, wat hij wil en hoe hij zich gedraagt. In deze opleiding Klantgerichtheid leer je de marketingstrategie van jouw organisatie beter begrijpen. Je vertaalt deze naar jouw eigen afdeling. Je leert ook je klant begrijpen, onder andere door inzicht in zijn customer journey en online gedrag. Zo leer je hoe en wanneer je jouw klant nog beter centraal kunt stellen. Hierop laat je je communicatie en je proces aansluiten. Daarnaast zorg je ervoor dat je team denkt en handelt vanuit het belang van de klant, zonder de focus van jouw organisatie te verliezen.

Vergroot jouw klantgerichtheid
Om deze focus te behouden, heb je inzicht nodig in de omgevingsfactoren, zoals andere aanbieders, ketenpartners en veranderende wet- en regelgeving. Hoe zijn deze van invloed op de sterktes en zwaktes van jouw organisatie en afdeling? Op basis hiervan kies je een gerichte aanpak richting de klant in de vorm van positionering, segmentatie, online gedrag en andere marketing-instrumenten. Daarbij werk je vaak samen met een marketeer of communicatiespecialist. Deze opleiding zorgt ervoor dat je meer inzicht krijgt in marketingbegrippen, zodat je marketingvoorstellen kunt maken en beoordelen, en de uitvoering ervan kritisch kunt volgen. Zo vergroot je de klant-gerichtheid van jouw afdeling om concurrentievoordeel te behalen.

Leren van elkaar
Je leert van docenten die werken in de praktijk en vooral van jouw mededeelnemers. Zij hebben wellicht ervaring in een andere branche, maar staan voor dezelfde uitdagingen als jij. Door in de lessen samen praktijkvoorbeelden te bespreken, kom je tot verfrissende en waardevolle inzichten. Deze neem je onder meer mee in jouw eigen opdracht.

Doelgroep

Je denkt en werkt minimaal op hbo-niveau. Je hebt geen marketingfunctie, maar wilt wel meer weten over marketing, omdat je in jouw dagelijkse werk te maken hebt met klantbehoeften en marketingvragen. Door meer inzicht in de marketingstrategie van jouw organisatie kun je deze effectiever vertalen naar je eigen afdeling. Zo kun je nog klantgerichter werken en een concurrentievoordeel behalen. Het maakt niet uit in welke branche je werkzaam bent.

Werkvorm

Jouw persoonlijke ontwikkeling staat centraal. Onze docenten, coaches en opleidingsmanagers begeleiden je bij het bereiken van je persoonlijke doelen. Je past verschillende methodieken direct toe op je eigen vraagstuk. Dit vraagstuk is voor jou de rode draad door de opleiding klantgerichtheid. Hierbij krijg je persoonlijke begeleiding om dit vraagstuk op te lossen. Je leert hierdoor het beste uit jezelf te halen en neemt wat je leert meteen mee naar jouw eigen organisatie. Door interactief kennis en ervaringen uit te wisselen met je mede-deelnemers, kom je tot verfrissende en waardevolle inzichten.

Resultaat

Alles wat je tijdens de opleiding leert kun je de volgende dag in de praktijk toepassen. We helpen je niet alleen om vakinhoudelijk sterker te worden, maar er wordt ook gewerkt aan jouw persoonlijk leiderschap en leer je draagvlak te creëren. Je begrijpt jouw klant en hebt inzicht in zijn (online) gedrag. Door jouw bekendheid met verschillende marketinginstrumenten kies je een passende benaderingswijze voor je klant. Je werkt hierdoor nog klantgerichter binnen jouw afdelingsproces en communicatie. Ook ben je voldoende toegerust om samen met een marketeer marketingvoorstellen te beoordelen en uit te voeren. Kortom, je kunt (nog) klantgerichter gaan werken.

 

Avans+ - Met een plus achter je naam bereik je meer.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Avans+, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.