Datascience voor marketeers

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Olivier van Hees
Startdatum en plaats
Logo van Amsterdam web consulting
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 Amsterdam web consulting heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 9 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,8
Gemiddeld cijfer voor Datascience voor marketeers
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Arnoud Bernhard
Creative director
8
Datascience voor marketeers

"Olivier weet de groep goed mee te nemen vanuit zijn gedrevenheid en praktijk ervaring.
Door kennis te combineren met praktijk cases maakt dat dit een goede training is.
Het stukje interactie, maakt het nog leuk ook." - 04-11-2019 14:27

"Olivier weet de groep goed mee te nemen vanuit zijn gedrevenheid en praktijk ervaring. Door kennis te combineren met praktijk cases maakt d… alles lezen - 04-11-2019 14:27

Startdata en plaatsen

Amsterdam
24 apr. 2020
Toon rooster
event 24 april 2020, 09:30-16:30, Opleidingsdag 1
event 1 mei 2020, 09:30-16:30, Opleidingsdag 2
Amsterdam
3 jul. 2020
Toon rooster
event 3 juli 2020, 09:30-16:30, Opleidingsdag 1
event 17 juli 2020, 09:30-16:30, Opleidingsdag 2

Beschrijving

Advanced marketing analytics

Voor wie is deze opleiding?

Marketing managers, (online) marketeers en e-commerce managers: opgelet. Ben jij verantwoordelijk voor het bepalen van de (digitale) marketingstrategie van jouw bedrijf? En wil je méér halen uit de beschikbare data in jouw organisatie?  Dan is dit de perfecte training voor jou!

Wat leer je precies?

  • Je leert welke verschillende conversie attributie modellen er zijn en wanneer je welk model precies inzet.
  • Je bent in staat om zelfstandig uit te rekenen wat het rendement is van je marketingbudget voor verschillende type KPI’s.
  • Je leert welk AI model je inzet voor welke marketing vraag met bijbehorende voor- en nadelen.
  • Je bent in …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Leiderschap, Strategisch management, Motiveren, Teambuilding en Operationeel management.

Advanced marketing analytics

Voor wie is deze opleiding?

Marketing managers, (online) marketeers en e-commerce managers: opgelet. Ben jij verantwoordelijk voor het bepalen van de (digitale) marketingstrategie van jouw bedrijf? En wil je méér halen uit de beschikbare data in jouw organisatie?  Dan is dit de perfecte training voor jou!

Wat leer je precies?

  • Je leert welke verschillende conversie attributie modellen er zijn en wanneer je welk model precies inzet.
  • Je bent in staat om zelfstandig uit te rekenen wat het rendement is van je marketingbudget voor verschillende type KPI’s.
  • Je leert welk AI model je inzet voor welke marketing vraag met bijbehorende voor- en nadelen.
  • Je bent in staat om zelfstandig een AI model te ontwikkelen via een stap voor stap case in Excel.

Programma dag 1

  • Blok 1: Introductie in conversie attributie
  • Blok 2: Bepaal de juiste KPIs via het MAGIC model
  • Lunch
  • Blok 3: Analyseer het effect van je marketingbudget
  • Blok 4: Valideer je marketingstrategie in de praktijk

Programma dag 2

  • Blok 1: Introductie in de wereld van Artificial Intelligence
  • Blok 2: Aan de slag met je eigen AI model (deel 1)
  • Lunch
  • Blok 3: Aan de slag met je eigen AI model (deel 2)
  • Blok 4: Ontdek de mogelijkheden van AI voor marketing doeleinden.

We vinden het belangrijk dat er genoeg ruimte is voor vragen en interactiviteit. Daarom houden we bewust de groepen klein (max. 8 personen).

Praktische informatie

  • Docenten: Olivier van Hees (heeft oa gewerkt bij Deloitte consulting en iProspect) Frederik Thijhuis (heeft oa gewerkt bij Xomnia en Objective Partners).
  • Datum: De training start op vrijdag 7 februari 2020. Vervolgens zal er op vrijdag 28 februari nog een trainingsdag plaatsvinden. De trainingen vinden plaats van 9:30 tot en met 16:30. 
  • Taal: Nederlands (of Engels, afhankelijk van de deelnemers)
  • Locatie: B. Amsterdam, Johan Huizingalaan 763a, 1066 VH Amsterdam (makkelijk te bereiken met OV en auto (vlakbij zowel de A4 als de A10 west).
  • Aantal deelnemers: maximaal 8 personen (nog 2 plekken beschikbaar)

Investering

De kosten van de training bedragen € 1150,- euro exclusief btw, inclusief opleidingsmateriaal, koffie, thee en een lunch. Tip: vaak is er een opleidingsbudget beschikbaar binnen een organisatie en als zelfstandige kun je de opleidingskosten aftrekken van de belasting.

8,8
Gemiddeld cijfer voor Datascience voor marketeers
Gebaseerd op 4 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Arnoud Bernhard
Creative director
8
Datascience voor marketeers

"Olivier weet de groep goed mee te nemen vanuit zijn gedrevenheid en praktijk ervaring.
Door kennis te combineren met praktijk cases maakt dat dit een goede training is.
Het stukje interactie, maakt het nog leuk ook." - 04-11-2019 14:27

"Olivier weet de groep goed mee te nemen vanuit zijn gedrevenheid en praktijk ervaring. Door kennis te combineren met praktijk cases maakt d… alles lezen - 04-11-2019 14:27

starstarstarstarstar_half
Michael Damen
Managing Director
9
Datascience voor marketeers

"Begrip van het MAGIC model van Olivier van Hees is een must voor elke marketeer. Ik raad deze cursus aan voor iedereen die eindelijk het verband tussen de strategie en de data uit verschillende touch points wil kunnen overzien en begrijpen. Top!" - 25-10-2019 08:11

"Begrip van het MAGIC model van Olivier van Hees is een must voor elke marketeer. Ik raad deze cursus aan voor iedereen die eindelijk het ver… alles lezen - 25-10-2019 08:11

starstarstarstarstar_half
Matijs Milborn
Docent
9
Datascience voor marketeers

"Ik heb Olivier ervaren als een hele kundige en energieke trainer. Hij putte ervaring uit een zeer divers palet aan ervaringen. En niet alle perse positief, wat het in mijn ogen alleen maar interessanter maakte. Zeer aan te raden! " - 02-10-2019 14:39

"Ik heb Olivier ervaren als een hele kundige en energieke trainer. Hij putte ervaring uit een zeer divers palet aan ervaringen. En niet alle … alles lezen - 02-10-2019 14:39

starstarstarstarstar_half
Roman Stikkelorum
9
Datascience voor marketeers

"Olivier heeft bij ons een sterke incompany training verzorgd. Leerzaam en leuk door de vele interactieve onderdelen. Olivier doet dat erg overtuigend en krijgt de hele zaal mee in zijn verhaal." - 18-09-2019 11:21

"Olivier heeft bij ons een sterke incompany training verzorgd. Leerzaam en leuk door de vele interactieve onderdelen. Olivier doet dat erg ov… alles lezen - 18-09-2019 11:21

Olivier van Hees - Helpt bedrijven met hun data gedreven strategie
Olivier van Hees
Helpt bedrijven met hun data gedreven strategie
9,1

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Amsterdam web consulting, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.